کشت آزمایشی گیاه کینوا برای اولین بار در شهرستان زرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند، از کشت آزمایشی کینوا در راستای طرح کشت گیاهان مقاوم به کم آبی برای اولین در دهستان دشتخاک این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا محمدی، گفت: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی های پی در پی، جهاد کشاورزی شهرستان زرند در سال های اخیر در تلاش بوده تا کشت های نو و جدیدی را جایگزین کشت های محصولات پر آب کند، به همین دلیل جایگزینی زراعت های سازگار به کم آبی و مقاوم به تنش های خشکی در برنامه کاری قرار دارد، محصولاتی مانند، زعفران، گل محمدی، زرشک و ...که از نظر اقتصادی نیز بتواند برای کشاورزان مقرون به صرفه باشند.

وی افزود: خوشبختانه باتوجه به شرایط آب‌ و هوایی خاص این شهرستان‌ در سال زراعی جاری برای نخستین بار در این شهرستان، گیاه جدید کینوا در بخشی از اراضی دهستان دشتخاک این شهرستان کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرند با اشاره به کاهش آب‌ های زیرزمینی، تصریح کرد: تنها راه عبور از بحران کمبود آب، استفاده بهینه از منابع آب‌ موجود و اصلاح الگوی کشت است و کشاورزان در اجرای این طرح ها مورد حمایت قرار می‌ گیرند.

محمدی زمان کاشت، داشت و برداشت این محصول را ۳ ماه عنوان و بیان کرد: بذر این گیاه در تیرماه کشت می‌شود و در مهر ماه قبل از سرمای پاییزه برداشت می‌ شود.

وی خاطر نشان کرد: کینوا گیاهی است که بواسطه دانه‌ های خوراکی‌ اش کاشته می‌ شود و مقاوم به شرایط کم آبی منطقه و بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها است و از آن به عنوان خاویار گیاهی نیز یاد می شود و این بیانگر با ارزش بودن این گیاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha