رفع موانع موجود نیازمند اقدام جهادی است/ تکمیل پروژه های نیمه تمام، اولویت اصلی دولت مردمی

محمدمهدی اسماعیلی که در راستای سفر استانی خود این هفته به شهرستان های غرب تهران سفر کرده است در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با اشاره پروژه های نیمه تمام حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید، اولویت خود را تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی در سراسر کشور قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از تهران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که از صبح امروز ، پنجشنبه بیست و هفتم مردادماه در ادامه سفرهای استانی خود عازم شهرستانهای غرب استان تهران شده است، با حضور در شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با اشاره به تلاش شبانه روزی اعضای دولت مردمی برای جبران عقب‌ماندگی های ۱۰ سال اخیر در حوزه های مختلف کشور گفت: دولت انقلابی و مردمی بنا دارد، شعارهای دولت را در کمترین زمان ممکن به کارنامه کاری خود تبدیل کند و همزمان با ایام یک‌سالگی فعالیت دولت مردمی، باید کارنامه متناسب با شعارهای مطرح شده ارایه دهیم، «عدالت محوری»، «تحول» و «اقدام» از محورهای اصلی شعار های دولت به شمار می‌رود که اعضای هیات دولت و در راس آن رئیس جمهور مکتبی و انقلابی بصورت شبانه روزی تلاش می کنند تا عقب ماندگی های گذشته کشور در بخش های مختلف جبران شود.
وی ادامه داد: متاسفانه تا بیش از ۱۰ سال رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد بوده است و همین مسأله مشکلات بسیاری را در حوزه های اقتصادی کشور رقم زده است، در مجموع باید گفت، رفع این مشکلات نیازمند کار جهادی است که دولت مردمی اهتمام ویژه ای نسبت آن دارد.
وزیر فرهنگ در ادامه تصریح کرد: دولت مردمی بنا دارد توسعه شهرهای مختلف در تمامی حوزه ها رقم زده شود، زیرا توسعه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... همچون زنجیره ای مکمل یکدیگرند و تکمیل این زنجیره بنای اصلی دولت است.
وی خاطرنشان کرد: زمان کارهای جزیره ای در کشور به پایان رسیده است و شخص رییس جمهور مکتبی به عنوان سردمدار دولت انقلابی و مردمی، افتخارش سربازی رهبر معظم انقلاب است و تمامی نهادها و دستگاه با همدلی در تلاش برای خدمتگزای به کشور خود هستند و در این مسیر همه خدمتگزاران، مقام معظم رهبری را فرمانده اصلی خود می‌دانند تا همزمان با آغاز ۴۰ سالگی دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد کاهش فاصله های میان نهادها و بخش های مختلف کشور باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به رویکرد وزارت فرهنگ مبنی حمایت از تشکل های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: دولت مردمی سال گذشته بیشترین حمایت ممکن را از مجموعه های مردمی داشته است که این مسأله در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه است از سوی دیگر مقام معظم رهبری، در نخستین دیدارها با اعضای هیات دولت مردمی بر حمایت از جبهه فرهنگی تاکید فراوان داشته اند و وزارت فرهنگ در دوره جدید نیز اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد.
محمدمهدی اسماعیلی ،وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مخالف توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در کشور نیستیم اما وزارت فرهنگ در دوره جدید، اولویت خود را تکمیل پروژه های نیمه تمام قرار داده است.
وی در خصوص ظرفیت های بالای فرهنگی شهرستان قدس گفت: این شهرستان از ظرفیت ها و قابلیت بسیاری برخوردار است که مردم متدین و شهید پرور این شهرستان علی رغم مواجه با برخی کمبود ها پای انقلاب اسلامی و آرمان های آن ایستاده اند.
اسماعیلی گفت: مردمان شهرستان قدس با این ویژگی هایی که ذکر شد جز هسته سخت انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و تمامی خدمتگزاران وظیفه دارند تا نسبت به این مردم ادای دین کنند.
وی در پایان به برپایی جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس در مصلی این شهرستان اشاره کرد و گفت: جای خوشحالی دارد که مصلی شهر قدس به عنوان محل اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری این شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع محل اصلی اینگونه فعالیت ها و اجتماعات نیز اماکن دینی است.
گفتنی است، ادای احترام به مقام شهدای شهرستان قدس، بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری شمس تبریزی، بازدید از کانون فرهنگی و هنری مصلی این شهرستان از سایر برنامه های سفر نیم روزی وزیر فرهنگ به همراه محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه به شهرستان قدس از توابع استان تهران بود، همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در ادامه سفر یکروز خود به شهرستان های غرب تهران در شهرستان های صفادشت و ملارد حضور پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha