جزئیات خدمت رسانی نظام سلامت به زائران اربعین

وزیر بهداشت با اشاره به آمادگی کامل وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی گفت: امکانات اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی با تمام توان برای خدمت رسانی به زائران آماده است و تنها دغدغه ما، پیشگیری از گرمازدگی زائران است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت دکتر بهرام عین اللهی که برای بازدید از مراکز درمانی استان کرمانشاه به شهرهای کنگاور، صحنه، هرسین وکرمانشاه سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین و مهمترین توصیه ما به زائران برای پیشگیری از گرمازدگی، حرکت و راهپیمایی در ساعات شب است و این که ترجیحا در ساعات گرم روز، استراحت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به استقرار پایگاه های اورژانس درمسیر زائران اربعین حسینی، یادآور شد: پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای پیشگیری از گرمازدگی از جمله استفاده از تونل سرما صورت گرفته و وزارت بهداشت آمادگی دارد تا به هلال احمر که مسئولیت ارائه خدمات درمانی در خارج از کشور را به عهده دارد، کمک کند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در سفر چندی به پیش به عراق و دیدار اخیر با استاندار کربلا، هماهنگی های لازم برای تامین امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز زائران اربعین حسینی(ع) انجام شد و دانشگاه علوم پزشکی و استانداری کرمانشاه نیز با حداکثر توان در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.
وزیر بهداشت گفت: کرمانشاه عطر خوش اربعین دارد، زائران کربلا از مسیر این استان عبور می کنند و این استان همواره به قدوم مبارک زائران عتبات عالیات، مزیُن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha