وضعیت اجاره بهای مسکن مناسب نیست/انتقاد از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم ابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: وزیر راه در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در منطقه سیستان توضیح داده و بگوید زمین های شناسایی شده هم اکنون در کدام منطقه قرار دارند؟

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، حبیب اله دهمرده ، در خصوص وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفـت: اجرای این قانون به صورت کلی بسیار مفید است اما متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه سیستان با وجود قریب به 500 هزار نفر جمعیت اتفاق خاصی در حوزه ساخت مسکن رخ نداده است و تنها تعدادی زمین در منطقه ای نامناسب برای این امر شناسایی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده معتقدم طرح نهضت ملی مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، طرح بسیار خوبی بوده که به برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن و در نهایت کاهش قیمت خانه کمک می‌کند اما نه در حدی که تبلیغ شده است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی به‌صورت مشخص توضیح دهد در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن درحوزه انتخابیه بنده که عموم مردم از قشر کم درآمد جامعه و نیازمند به خانه های حمایتی هستند، چه کاری انجام شده است؟ و زمین های شناسایی شده وزارت راه در کدام مناطق قرار دارند ؟

نماینده مردم ابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس اضافه کرد: از طرفی وضعیت اجرای بها مسکن بسیار نا مناسب بوده و هیچ تناسبی با درآمد مردم ندارد. کارمندان و اقشار کم درآمد باید تمام درآمد خود را برای پرداخت رهن و اجاره کنار بگذارند. وضعیت اجاره بها مسکن به ویژه در تهران بسیار اسفباربوده و مردم از این وضعیت ناراحت و عصبانی هستند. دولت باید زمین های مازاد خود را در اختیار مردم قرار داده و برای ساخت مسکن آنها را یاری کند.

منبع:خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha