حوزه علمیه قم مهمترین مرکز برای ارائه پیام انقلاب است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه علیمه قم است و این حوزه همچنان مهمترین مرکز برای ارائه پیام درست انقلاب اسلامی به جهان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از قم ه، ناصر کنعانی در دیدار و تبادل نظر با جمعی از مسئولان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دینی کشور در قم، ظرفیت رسانه‌ای شهر قم را بسیار بزرگ و نقش آن در فرهنگ سازی دینی و ارتباطات بین المللی و نیز انعکاس درست پیام نظام اسلامی به مخاطبان در عرصه منطقه‌ای و بین‌الملل را مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه قم شهر پرخروش بین‌المللی است که همواره تأثیرهای فراتر از مرزهای ملی داشته و دارد افزود: ویژگی ها و ظرفیت‌های جهانی شهر قم و تاثیرهای آن در حوزه بین‌الملل، قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز دینی جهان نیست.

وی افزود: قم همواره در عرصه ملی و بین‌المللی ساختارساز و تحول آفرین بوده و منادی و عرضه کننده اسلام حقیقی و گفتمان اهل بیت(ع) به جهان بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه بر اهمیت عرضه به موقع تولیدهای فکری و گفتمانی، ناظر به نیازهای ملی و جهانی تاکید کرد و یادآور شد: باید رسانه‌های دینی کشور با بهره‌گیری از دانش‌های روز رسانه‌ای، ارتباط عمیق و پایداری با جامعه هدف و مخاطبان ملی و بین‌المللی خود داشته باشند.

وی همچنین با بیان این که توجه به نقاط قوت نباید ما را از تمرکز بر نقاط ضعف و چالش‌ها غافل کند، قضیه فلسطین را همچنان مهمترین موضوع جهان اسلام ذکر کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و تبیین ماهیت حقیقی و خطرهای آن برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی باید یکی از مهم‌ترین مباحث رسانه‌ای گفتمان انقلاب باشد و رسانه‌های انقلابی نیز رسالت خود را در این رابطه جدی‌تر و موثرتر انجام دهند.

کنعانی همچنین بر آمادگی وزارت امور خارجه برای تقویت ارتباطات، همکاری و هم‌افزایی با رسانه‌های دینی کشور تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha