مدیرکل بیمه سلامت لرستان از پرداخت 2 میلیارد تومان بابت هزینه داروی ناباروری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از لرستان، دکتر فتحی بیرانوند در دومین جلسه قرارگاه جمعیت خانواده که با حضور نماینده ولی فقیه در استان،استاندار لرستان و دیگر مسئولان استانی برگزار شد، گفت: در راستای ماده 43 قانون جمعیت و خانواده و طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی استان نزدیک به شش هزار زوج نابارور در سطح استان شناسایی شده که حدود 3 هزار و 428 نفر نازایی اولیه و 2 هزار و 561 نفر نازایی ثانویه تشخیص داده شده اند.


مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان تصریح کرد: تا به حال 270 نفر از زوجین نابارور در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت نشاندار شده و خدمات دریافت کرده‌اند که در این راستا نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه دارو پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خدمات ناباروری اعم از ,ICSI,FET,IVF,IUI با فرانشیز 10 درصد توسط بیمه سلامت صورت می گیرد.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه در حال شناسایی زوجین نابارور در سطح شهر و روستا هستیم اظهار کرد: اطلاع رسانی از طریق مراکز طرف قرارداد اعم از مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، نصب بنر درب تمام بیمارستانهای سطح شهر و شهرستان ها، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز استان، اطلاع رسانی از طریق تلویزیون شهری، اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی با روش های مختلف( اعم از کلیپ ،موشن گرافی، تصویر با نوشته) نصب پوستر بر روی تاکسی ها و اتوبوس ها و نصب پوستر در مکان های شلوغ سطح شهر صورت گرفته است.

وی اضافه کرد:در حال حاضر با 2 مرکز جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا جهت خدمات دهی به زوجین نابارور قرارداد منعقد شده که در تلاش برای عقد قرارداد با مرکز ناباروری بیمارستان عسلیان در شهرستان خرم آباد و مراکز ناباروری در شهرستان الیگودرز و بروجرد هستیم که راه اندازی شوند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه از طریق خسارت متفرقه افزود: کل پرداختی از طریق خسارت متفرقه در سال گذشته 70 میلیون تومان و در سال جاری 170 میلیون تومان می باشد و تا به حال برای خدمات نازایی هم 70 میلیون تومان به بیمارستان شفا و جهاد دانشگاهی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان خاطرنشان کرد: کلیه زوجین نابارور تا پایان سن 49 سالگی از دریافت خدمات درمان ناباروری در همه بخش ها اعم از ویزیت، دارو ،تجهیزات، آزمایش ها ،تصویربرداری و خدمات تخصصی تا سه دوره با پوشش 90 درصدی سازمان بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: کلیه مادرانی که تاکنون بیمه درمانی نداشته اند از زمان شروع بارداری تا پایان دوران شیردهی به مدت دو سال و فرزندان آنها نیز تا پایان پنج سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha