لزوم همکاری بانک های عامل در حوزه گردشگری زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این اداره‌کل تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به حوزه گردشگری است  گفت: انتظار می‌رود در بحث سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران، تلاش و همکاری بیشتری از سوی بانک‌های عامل در استان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی در بازدید از مجموعه های گردشگری استان با بیان اینکه پیگیری تسهیلات برای برخی از طرح‌های گردشگری را از جمله اولویت‌های این اداره‌کل است اظهارکرد: رونق حوزه گردشگری و توجه به ایجاد تأسیسات گردشگری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

افتتاح مجمتع پاسارگاد ابهر در دهه فجر سالجاری

وی با اشاره به فاز نخست پروژه پاسارگاد ابهر که شامل رستوران، بازارچه، جایگاه‌ سوخت و تعمیرگاه است بیان کرد: این پروژه بااعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۸۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است که فاز دوم این مجتمع نیز بااعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر در دست احداث ودر دهه فجر سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه فاز دوم این مجتمع بین‌راهی که در محور زنجان به تهران و از مسیرهای پرتردد کشور است افزود : با راه‌اندازی این مجتمع بین‌راهی زمینه‌ بسیار مناسب برای ارائه خدمات به گردشگران فراهم خواهد شد؛ و برای بقیه بخشهای این مجتمع پس از ایجاد طرح برنامه‌ریزی خواهد شد.

افتتاح فاز اول مجتمع گردشگری قصر سفید ابهر در هفته دولت

وی در ادامه بازدید با اشاره به بخش اقامت مجتمع گردشگری و پذیرایی قصر سفید ابهر بیان کرد: این مجتمع با اقامت ۸ خانواده در هفته دولت افتتاح خواهد شد و به‌زودی سفره‌خانه سنتی و رستوران هم به آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: فاز اول این مجمتع با مساحتی بالغ‌ بر ۱.۵ هکتار و با زیربنای دو هزار و ۲۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و با اشتغال‌زائی ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از ۴۰ نفر غیرمستقیم فعال است خاطرنشان کرد: سالن پذیرایی این مجمتع گنجایش هزار نفر را دارد؛ که برای افتتاح فازهای بعدی و تکمیل زیرساخت‌هایش از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

صفوی با بیان اینکه پیوند عمیقی بین فرهنگ و گردشگری وجود دارد؛ افزود: اگر حوزه گردشگری تقویت شود ما زمینه را برای تبادل فرهنگ‌ها، آئین و سنت‌ها فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این اداره‌کل تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به حوزه گردشگری است افزود: انتظار می‌رود در بحث سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران، تلاش و همکاری بیشتری از سوی بانک‌های عامل در استان انجام شود.

نیازمند سرمایه ۵ میلیاردی برای تکمیل هتل گیلاس

وی همچنین در بازدید از هتل گیلاس ابهر با بیان اینکه این هتل با برند دوستاره و ۴۰ تخت و با دو سالن پذیرایی راه‌اندازی شده است ادامه داد: در فاز دوم ۱.۵ طبقه به تعداد ۶ اتاق به هتل گیلاس ابهر اضافه خواهد شد و پس از توافق شهرداری ۳۰۰ متر هم به پارکینگ این هتل اضافه خواهد شد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه دو هزار و ۸۴۱ متر مساحت اقامتی و پذیرایی کنونی هتل دوستاره گیلاس است خاطرنشان کرد: ۳۲۰ متر در فاز بعدی به آن اضافه خواهد شد که ۵ میلیارد تومان سرمایه برای آن لازم است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha