تعیین تکلیف مالیات بر خانه‌های خالی تا ۱۰ شهریور

معاون درآمدهای سازمان مالیاتی گفت: تا ۱۰ شهریور وزارت راه و شهرسازی اطلاعات حذفی فهرست ۵۱۵ هزار واحد مسکونی خالی که برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده به سازمان مالیاتی می‌دهد و برای موارد باقی مانده برگه مطالبه مالیات صادر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، محمدتقی پاکدامن، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری معاونت سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، درباره بانک اطلاعاتی مربوط به مالیات بر خانه های خالی توضیح داد: بر اساس اطلاعاتی که به سازمان امور مالیاتی از خانه های خالی واصل شده و برای مالکان نیز پیامک مربوط به خانه خالی ارسال شده است برخی مؤدیان معترض بودند که مهلت یک ماهه ای برای اعتراض افرادی که عدم پذیرش دارند در نظر گرفته شد.

وی گفت: از کسانی که عدم پذیرش دارند می خواهیم که با ورود به سامانه سازمان مالیاتی عدم پذیرش را اعلام کنند و در آنجا به سامانه راه و شهرسازی هدایت می شوند و در آنجا امکان اصلاح اطلاعات خود را خواهند داشت.

پاکدامن گفت: مقرر شد تا ۱۰ شهریور وزارت راه و شهرسازی اطلاعات حذفی فهرست ۵۱۵ هزار واحد مسکونی خالی که برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده به سازمان مالیاتی بدهد بعد از ۱۰ شهریور آنها که حذف شده اند و یا آنهایی که مالیات پرداخت کردند را کنار می گذرایم و برای بقیه موارد برگه مطالبه مالیات صادر می کنیم.

وی تأکید کرد: برای همه کسانی که پیامک مالیات واحد مسکونی خالی رفته و معترض هستند این امکان هست که از طریق درگاه سازمان عدم پذیرش بزنند و اطلاعات را در سامانه وزارت راه و شهرسازی به روز رسانی کنند چون بعد از ۱۰ شهریور این امکان نخواهد بود و اعتراضات در فرایند دادرسی بررسی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha