۲۰ شرکت هسته فناور زنجان جایی برای استقرار ندارد

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۰ شرکت هسته فناور ارزیابی شده و آماده است ولی به دلیل کمبود فضا جایی برای استقرار  این شرکت ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، علی آذر پیوند ظهر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان جز آخرین پارک استانی است که تاسیس شده است اظهار کرد: ساختمان پارک علم و فناوری ، مرکز نوآوری و مرکز هنرهای زیبا واقع در هنرستان بصورت استیجاری است و از نظر نیروی انسانی نیز ۳ نیروی رسمی ،۲ نیروی قراداد و بقیه نیروها بصورت شرکتی در این پارک فعالیت می‌کنند

وی با بیان اینکه از نظر زیر ساختی ۲ زمین به پارک علم و فناوری استان تعلق گرفته شده است که یکی از این زمین ها تحویل داده شده است و دیگری در آستانه تحویل است افزود: مجموعأ به اندازه ۱۷.۵ هکتار است ،یک زمین ۱.۵ هکتاری و یک زمین ۱۶.۵ هکتاری قرار است در اختیار این مجموعه گذاشته شود که ۱.۵ هکتار آن در آستانه صدور مجوز ماده ۲۳ است تا ساختمان اول پارک احداث شود .

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به زمین ۱۶.۵ هکتاری پارک بیان کرد : این زمین نیز در منطقه گرده داغ است که ۱۰ هکتار آن قابلیت ساخت دارد و مابقی ۶ هکتار نیز با توجه به وجود دره معارض دارد که ۱۰ هکتار قابلیت ساخت طراحی نقشه های جامع صورت گرفته شده است.

۲۰ شرکت هسته فناور زنجان جایی برای استقرار ندارد

آذرپیوند تصریح کرد: در هر دو زمین به تعداد بیش از ۸۰ قطعه در نظر گرفته شده است برای تحویل به شرکت های پارکی که کار های اولیه آن در حال پیگیری است تا زودتر با اتمام برسد تا شرکت ها زودتر از پارک علم و فناوری مستقر شوند و فعالیت خود را شروع کنند .

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین وعده های داده شده ساختمان خالی بیمه سلامت که دارای مشتری فراوانی هم است به پارک علم و فناوری داده شود افزود: استاندار زنجان پیگیر امورات و رایزنی هستند تا این موضوع تحقق یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ شرکت هسته فناور ارزیابی شده و آماده است ولی به دلیل کمبود فضا جایی برای استقرار این شرکت ها وجود ندارد.

آذرپیوند با اشاره به واگذاری زمین در شهرک صنعتی اشراق بیان کرد : ۵ هکتار زمین آن که ۱۲ سال بدون استفاده بود خلعیت شد و از سوی شهرک صنعتی به این پارک تعلق گرفت که ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و فناور معرفی شده است و قطعه بندی صورت گرفته است اما فعلا در حال چانه زنی هستیم به شرکت های فناور نیز زمین را بدهند چرا که شهرک صنعتی فقط به شرکت های دانش بنیان اجازه استقرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری در اکثر استان‌ها وجود دارد و استان زنجان جز استان هایی است که کارخانه نوآوری ندارد افزود: خوشبختانه طی پیگیری های صورت گرفته سازمان ورزش و جوانان سوله در اختیار ما قرار دهند تا کارخانه نوآوری در شهر زنجان ایجاد شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان تصریح کرد: این پروژه چند ساله نیست و امیدواریم طی حمایت ها و وورد بخش خصوصی این کارخانه نوآوری طی ۴ ماه آماده و در دهه فجر افتتاح شود.

آذر پیوند با اشاره به اجرای طرح دستیار فناوری در تمامی استان ها بیان کرد: در این طرح دانشجویان متقاضی می‌توانند به مدت شش ماه در شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و واحدهای صنعتی فعالیت‌های حرفه‌ای، فناوری و نوآوری انجام دهند و حداقل حقوقی هم نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این حقوق برای دانشجوی مقطع کارشناسی، یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و دکترا ۳ میلیون تومان در هر ماه است.

این مسئول با اشاره به اینکه بودجه اولیه برای اجرای این طرح در استان ۲۵۰ میلیون تومان است افزود : ۱۷ نفر دستیار فناور در این طرح انتخاب شده است و ادامه دار است تا در دور دوم افراد بیشتری فعالیت کنند .

آذرپیوند با اشاره به اینکه خوشبختانه تعداد شرکت های دانش بنیان مسقر در پارک علم و فناوری به عدد ۱۷ رسیده است خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲ عدد شرکت مستقر بود که استان زنجان از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان با توجه به هزینه صورت گرفته در استان ها در وضعیت خوبی قرار داریم ولی لزوما تمام این شرکت ها در پارک مستقر نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha