کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی به بهانه اعزام به مشهد مقدس در کهنوج

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج از شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری از ۲۰ شهروند کهنوجی که تحت عنوان اعزام به سفر زیارتی مشهد مقدس وجوه آنان را دریافت می کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمد رضا بیلری گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه‌ های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان اعزام آنان به مشهد مقدس با پرداخت ۴۵۰ هزار تومان و تامین سایر هزینه‌ ها از طریق افراد خیّر می‌ کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان کهنوج پس از انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی هویت ۲ نفر از متهمان مرتبط با این کلاهبرداری‌ ها را شناسایی و آنان را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کهنوج با اشاره به اعتراف متهمان به انجام ۲۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان و دستگیری و معرفی آنان به مراجع قضائی به مردم، توصیه کرد: از اعتماد بی‌ جا و بی‌ مورد به افراد ناشناس که در فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی وعده‌ های وسوه‌ انگیز ارائه می‌ دهند خودداری و در صورت مواجهه با اینگونه موارد حتما تحقیق و بررسی‌ های لازم را لحاظ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha