مهم‌ ترین رسالت خبرنگاران جهاد تبیین است

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان در آئین گرامیداشت روز خبرنگار گفت: مهم‌ترین رسالت خبرنگاران جهاد تبیین است و خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و مسئولین هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالین رسانه ای شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: همه ما در زندگی شخصی و کاری از عملکرد خود بازخورد دریافت می‌ کنیم و در کار و فعالیت خود برای رفع و اصلاح نقاط ضعف و انحرافات خود برنامه ریزی می‌ کنیم.

ویبا بیان اینکه یکی از راه‌ ها و پایگاه‌ هایی که می‌ توانیم از عملکرد خود آگاه شویم، اطلاع رسانی توسط خبرنگاران است که در میان مردم هستند و این نشان از اهمیت رسالت خبرنگاری دارد، افزود: امروزه به فرموده مقام معظم رهبری، مهم‌ترین رسالت خبرنگاران جهاد تبیین است و این مهم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک امر واجب و ضروری است و در واقع اصلی‌ ترین وظیفه خبرنگار در برهه زمانی فعلی است؛ چرا که خبرنگاران و رسانه‌ ها یکی از متولیان جهاد تبیین هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان، ادامه داد: حضرت زینب(س) در کنار مسئولیت مدیریت اسرای کربلا، مسئولیت آگاهی‌ بخشی و بیان واقعیت‌ های واقعه کربلا و بیان حق و باطلرا داشتند که در واقعه عاشورا بعنوان خبرنگار واقعه کربلا بود و الگوی بزرگی برای خبرنگاران در بیان حقایق است و خبرنگاران با تأسی از ایشان نباید در بیان حقایق لحظه‌ای درنگ کنند.

یعقوبی پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: زمانی واژه جهاد تبیین را به کار می‌ بریم که در مقابل دشمن باشیم و بخواهیم باطل بودن دشمن را بیان کنیم و آگاه سازی انجام دهیم.

وی در خصوص نقد و انتقاد، با اشاره به سخنان امام علی(ع) که فرمودند؛ دوست واقعی کسی نیست که تو را تحسین می‌ کند، بلکه دوست واقعی کسی است که تو را نقد می‌ کند، یادآور شد: نقد سازنده در راستای پیشرفت است و یکی از شاخص‌ های نظام جمهوری اسلامی ایران این است که خبرنگاران حلقه متصل مردم و مسئولین هستند که این رسالت شما خبرنگاران است و وظیفه ذاتی رسانه‌ ها و خبرنگاران نقد منصفانه، انتقاد واقع بینانه و اطلاع‌ رسانی دقیق و صادقانه است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان؛ ابراز داشت: حرمت خبر و خبرنگاری را باید ابتدا خود خبرنگاران حفظ کنند و این باید مرز جدا شدنی میان خبرنگار واقعی و خبرنگارنما باشد. زمانی که این حد و مرز مشخص شود، خبرنگاران می‌ توانند بستر و محیط را در اختیار بگیرند و در راستای آن رسالتی را که در اختیار دارند نقش آفرینی کنند و آن رسالت تحقیقی است و خبر خبرنگار باید تحقیقی باشد و باید صحت و سقم برای خودتان مشخص شده باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم که به میزبنی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان همزمان در شه شهر کرمان، رفسنجان و سیرجان برگزار شد؛ امام جمعه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده خانه مطبوعات استان کرمان از دیگر سخنرانان در این مراسم بودند، در تقدیر از مقام خبرنگاران به عنوان سفیران عرصه اطلاع‌ رسانی و اهمیت خبر و اطلاع‌ رسانی در جامعه و تاکید مقام معظم رهبری در مبحث مهم جهاد تبیین سخنرانی کردند و در ادامه چند تن از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ های حاضر در مراسم، به بیان سخن پرداختند.


همچنین سخنرانی استاندار کرمان در مراسم همزمان تجلیل استانی از خبرنگاران به صورت زنده و مجازی در این آئین صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha