مشاهده گونه نادر پلنگ در منطقه رمون جیرفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده بحرآسمان دهستان رمون این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد کمالی گفت: یک قلاده گونه نادر پلنگ در منطقه موسوم به کوه ماردوجان از توابع دهستان رمون بخش ساردوئیه از دهستان های داخل منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست دیده شد.


وی افزود: کوه ماردوجان محل رویت این گربه سان از منحصر به فرد ترین اماکنی است که با توجه به شرایط جغرافیایی حاکم بر آن، مامن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای حیات وحش از جمله گونه های حمایت شده پستانداران، خاصه پلنگ و خرس سیاه آسیایی می باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت تصریح کرد: کوه شیخ یعقوب، کوه قرقطوئیه، کوه ماردوجان، کوه نشانه، کوه شاه چهل مرد و کوه شنگرا در منطقه رمون و بحرآسمان محل گونه های نادر و منحصر به فرد حیات وحش است.


کمالی از همه شهروندان و ساکنان این منطقه درخواست کرد؛ تا درصورت مشاهده حیوانات وحشی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ یا تماس با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در میان بگذارند شتا اقدام لازم در اسرع وقت صورت گیرد.


لازم به توضیح است؛ پلنگ ایرانی یکی از ۹ زیرگونه پلنگ دنیا است که از نظر جثه بزرگترین آنها به شمار می‌ رود و در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در زمره جانوران در معرض خطر انقراض است.

پلنگ ایرانی بومی غرب آسیا است و ایران مهمترین زیستگاه پلنگ در خاورمیانه می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha