ریزش معدن در بخش طغرالجرد کوهبنان موجب جان باختن یک معدنچی شد

سرپرست فرمانداری شهرستان کوهبنان از حادثه ریزش معدن هشونی در بخش طغرالجرد این شهرستان و جان باختن یکی از معدنچیان در این حادثه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان‌؛ محمد توکلی در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۱:۴۰ در اثر ریزش تونل شماره ۲ معدن هشونی طغرالجرد واقع در عمق ۱۵۰ متری زمین، شش معدنچی مبحوس شدند، که با تلاش تیم های امداد و نجات پس از یک ساعت، پنج کارگر محبوس نجات یافتند، اما یک کارگر دیگر بر اثر ریزش اولیه معدن، متاسفانه جان خود را از دست داد.

به گفته وی، پیکر این کارگر ۴۰ ساله فوت شده کوهبنانی از زیر آوار خارج شده و تونل حادثه دیده در معدن تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

سرپرست فرمانداری کوهبنان با بیان اینکه پس از بررسی کارشناسان صنعت و معدن، اداره کار و.... علت حادثه اعلام و با مقصران احتمالی برخورد قضایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: علت ریزش معدن از سوی تیم کارشناسی اداره کار استان در حال بررسی است و در همین زمینه عصر امروز و فردا صبح جلساتی با حضور مدیر عامل شرکت زغال سنگ استان کرمان و مدیران و کارشناسان اداره کار استان برگزار خواهد شد.

معدن نا ایمن بوده و کارفرما اخطار کتبی دریافت کرده بود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز ضمن تایید کشته شدن یک کارگر به علت ریزش آوار در معدن زغال سنگ موسوم به «هَشونی» در شهرستان کوهبنان، گفت: این معدن پارسال نا ایمن ارزیابی شده و صاحب معدن اخطار کتبی نیز دریافت کرده بود.

محمد رضا مصباح، تصریح کرد: حادثه ریزش معدن هشونی، ظهر امروز اتفاق افتاده که دلیل اولیه آن ریزش معدن در مرحله پیشروی کارگران اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پیکر فرد فوت شده از زیر آوار معدن بیرون آورده شده است، عنوان کرد: هنگام ریزش معدن تعداد شش نفر از کارگران حضور داشتند که پنج نفر از آنان با استفاده از راه فرار اضطراری موفق به نجات جان خود شدند و در سلامت هستند و یک نفر دیگر متاسفانه فوت شد.

تعیین مهلت سه ماهه دستگاه قضایی استان کرمان برای معدن هشونی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به بازرسی های سال قبل این اداره کل از معدن هشونی، این معدن نا ایمن ارزیابی و ضمن اینکه به بهره بردار نیز برای ایمن سازی، اخطار کتبی ارائه شده بود، مراتب نیز به مقامات قضایی انعکاس یافته بود.

مصباح عنوان کرد: در اردیبهشت ماه امسال نیز دستگاه قضا مهلت سه ماهه برای رفع ایرادها و انجام اقدامات ایمنی به معدن داده بود که متاسفانه این اتفاق رخ داده است.

وی با بیان اینکه از دقایق اولیه اعلام حادثه ریزش معدن هشونی مسئولان محلی و بارزسان اداره کار مستقر در کوهبنان در محل حاضر شدند، اظهار داشت: فردا شخصا بجهت بررسی بیشتر علت حادثه و شرایط معدن به شهرستان کوهبنان سفر می کنم و اگر تخلف بهره بردار در این حادثه احراز شود، حتما برابر قانون برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

شایان ذکر است‌؛ شهرستان کوهبنان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان واقع شده است و این حادثه در بخش طغرالجرد این شهرستان اتفاق افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha