پیام مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سازمان نظام پزشکی استان به مناسبت روز پزشک و داروساز

دکتر حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دکتر محمد محرمی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان در پیامی مشترک، اول شهریور، زادروز بوعلی سینا و روز پزشک و پنجم شهریور، زادروز محمد زکریای رازی و روز داروساز را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رئیس سازمان نظام پزشکی استان به مناسبت روز پزشک و پنجم شهریور،روز داروساز پیام مشترک صادر کردند.

متن پیام بدین شرح است:

ایران اسلامی به عنوان مهد تمدن، همواره اسطوره های بزرگی را در علم و دانش به خود دیده است، اسطوره‌هایی که نام و نشان و خاطره آنان به سبب خدمت‌شان به جامعه و دانش بشری در جهان ماندگار شده و موجب فخر و مباهات و افتخار سرزمین ما شده‌اند.

اول شهریور ماه، زادروز حکیم نامدار و فیلسوف عالیقدر ایرانی جهان اسلام که روز پزشک و پنجم شهریور ماه، زادروز دانشمند بزرگ عصر کهن دیار ایران محمد بن زکریای رازی که روز داروساز نام گرفت تا ایران نماد قدرشناسی از فرهیختگانی باشد که با تزئین دانش به اخلاق و ایثار و سلاح حکمت و معرفت موجبات پیشرفت و توسعه جامعه را سبب می‌شود و در کشاکش روزگار، با صبر و صداقت و با حفظ شأن و منزلت بیماران، درد و رنج و بیماری را از جان‌های خسته مردمان دور می کند و در حفظ و ارتقاء آرامش، آسایش و سلامت آحاد جامعه می‌کوشند و جایگاه ویژه طبابت را پاس می دارند، آنچنان که رهبران دینی و جوامع و مردان هماره در طول تاریخ با آنان به عنوان صاحبان حرفه مقدس بشریت می نگرند و محرم اسرار شان می دانند.

امسال تقارن گرامیداشت روز پزشک و داروساز با ایام عزیز محرم، تقدسی دیگر یافت و با یاد و خاطره تاسوعا و عاشورای کربلای معلی و با تأسی از سیره سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش و پیامبرآور فلسفه قیام کربلا حضرت زینب کبری (س) قرین مفاهیم بلندی چون ایثار و شهادت، صبر و امید گردید و یادآور کوشش‌های خستگی ناپذیر سپیدجامگان ملائک سیرتیکه در جایگاه والایشاندر مسیر خدمتگزاری به مردم و رشادتهای دوران دفاع مقدس و بسیج ملی مبارزه با بیماری عالم گیر کرونا، تجلی دوباره یابد.

دراین رهگذر فرصت را مغتنم شمرده ضمن پاداشت مقام و منزلت حرف پزشکی، با تبریک و گرامیداشت روز پزشک و داروساز به خدمات ارزشمند و شایسته و تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان و داروسازان ارج نهاده، امیدواریم بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی نظام سلامت کشور در جغرافیای ایران اسلامی در ارائه خدمت به مردم و جامعه پزشکی باشیم. تداوم توفیقات روز افزون همه عزیزان را از درگاه خداوند قادر متعال خواستاریم.

دکتر حسن بختیاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ورئیس کلان منطقه ۶ آمایشی کشور

دکتر محمد محرمی، رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha