معابر بدون نام سیرجان نامگذاری می شوند/ تاکید بر حفظ هویت و فرهنگ در نامگذاری معابر

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان در جلسه کمیته نامگذاری معابر و میادین شهرستان، بر ضرورت توجه به فرهنگ و هویت منطقه در نامگذاری معابر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی یعقوبی پور با اشاره به اهمیت اسامی معابر اصلی و اینکه اسامی معابر باید بیانگر هویت و فرهنگ منطقه باشد، گفت: چندگانگی نام برخی از خیابان‌ ها، معابر و میدان‌ های شهرستان موجب شده تا نام یک معبر در بانک اطلاعاتی چندین دستگاه خدمات رسان با یکدیگر مغایرت داشته باشد، که وجود این نقص می تواند در شرایط بحرانی و حتی بروز حادثه که نیاز به امداد رسانی است، خطر آفرین باشد.

وی با تاکید بر اینکه نام معابر و میادین باید با هویت فرهنگی آن منطقه سنخیت داشته باشد،افزود :اگر سنخیتی بین نام جدید و هویت خیابان وجود نداشته باشد، مردم ترجیح می‌ دهند از همان نام قبلی استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه عملیات نصب تابلوهای اسامی معابر از ماه های گذشته آغاز شده است،تصریح کرد: عملیات نصب تابلوی معابر با هدف سهولت در شناسایی آدرس معابر، یکسان سازی و بهبود وضعیت شناسایی معابر و کوچه ها، و دسترسی آسان‌ تر شهروندان به آدرس دلخواه انجام می شود.

شایان ذکر است؛ در ادامه جلسه مصوبات جلسه قبلی بررسی و اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه نامگذاری معابر و اماکن عمومی و میادین شهرستان ارائه نموده و تصمیماتی اتخاذ شد.

جلسه کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرستان سیرجان به ریاست دکتر یعقوبی پور سرپرست فرمانداری و با حضور معاون امور عمرانی،شهردار و رییس شورای شهر سیرجان و دیگر اعضای کمیته در خصوص در محل فرمانداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha