شهید دانشجوی رشته پزشکی شهید محمد مسعود پارسا +زندگینامه

من با انتخابی آگاهانه ونه از روی احساسات جوانی پای در این راه خونین نهادم که می دانم پایان نامه اش را با خون خود امضاء خواهم کرد،این راه، راه فرد بخصوصی نیست بلکه این راه باخون شهیدانی همچون حسین (ع) از صدر اسلام تا خون بهشتی ها ورجائی ها مشخص شده است .

شهید محمد مسعود پارسا

محل تولد:زنجان
تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۰۹/۲۲
استان: زنجان
تحصیلات: دانشجوی پزشکی
مسئولیت: رزمنده
محل شهادت: سردشت
تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۵/۲۳

زندگینامه شهید

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،شهید محمدمسعود پارسا بیست و دوم آذرماه سال۱۳۴۷ در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش ابولفضل، کارمند شرکت راه آهن بود و مادرش زهرا نام داشت. تحصیلات اولیه خود را در مدرسه ابتدایی «پروین اعتصامی» و راهنمایی «توفیق»، با موفقیت پشت سر گذاشته بود. با همان سن و سال اندک، وقتی در مورد «سوره فلق» مطلبی را ارئه می کند، تحسین همه را به دنبال دارد.

شهید دانشجوی رشته پزشکی شهید محمد مسعود پارسا
شهید پزشکی زنجان :شهیدمحمد مسعود پارسا

دبیرستان امیرکبیر در زنجان بزرگان زیادی را در خود پرورش داده است، یکی از آن ها محمدمسعود است. او با تلاش فراوان درس می خواند تا در بهترین رشته دانشگاهی یعنی پزشکی قبول شود. جنگ بود و مسعود نیز حال و هوای جبهه رفتن داشت. به اتفاق دوستش ودود روغنی به جبهه رفت. سه ماه آنجا ماند و سپس به زنجان برگشت تا در آزمون سراسری شرکت کند. دوباره به مدت سه ماه به جبهه رفت که به او خبر دادند در دانشگاه پذیرفته شده است. پزشکی؛ دانشگاه تهران. برای رفتن به جبهه از دانشگاه مرخصی گرفت و با بینش و آگاهی پای به جبهه نهاد و در عملیات نصر هفت، منطقه عملیاتی سردشت در تاریخ بیستو سوم مرداد ۱۳۶۶، شهید شد. چون دسترسی به منطقه جنگی میسر نبود، جسد پاک او حدود چهارده ماه در آنجا ماند. یک سال بعدخانواده اش موفق شدند پیکر او را تحویل بگیرند. سالم وتازه. گویی تازه از دنیا رفته بود.

شهید دانشجوی رشته پزشکی شهید محمد مسعود پارسا

گزیده ای از وصیت نامه شهید

با نام ایزد منان سخن آغاز می کنم که بر من منت گذاشت ومرا از ظلمات جهل بسوی نور و آگاهی هدایت فرمود.

من با انتخابی آگاهانه ونه از روی احساسات جوانی پای در این راه خونین نهادم که می دانم پایان نامه اش را با خون خود امضاء خواهم کرد ودر این راه هرگز به خود اجازه ندادم که پایم بلغزد وتردیدی به دلم راه نداده ام. چه راه ، راه فرد بخصوصی نیست بلکه این راه باخون شهیدانی همچون حسین (ع) از صدر اسلام تا خون بهشتی ها ورجائی ها مشخص شده است وچه هزاران شهید گمنام ونامی دیگری که با خون خویش این راه را پیموده اند وچه آگاهانه مظلومانه بدین راه پای نهاده وخون خویش را طبق اخلاص نهاده وبه حضور خدای خویش تقدیم کرده اند.

بدین سان می بینم که چهره اسلام باید با خون پاک شهیدان سرخ گردد وسرخ بماند تا فرومایگان پست کردار نتوانند به کیان مقدس آن تجاوز نموده وآنرا لکه مال کنند ودر این برهه از تاریخ خونبار اسلام محمدی وظیفه جوانان برومند کشور اسلامی این است که با عزم جزم واراده های استوار از این آیین اقدس پاسداری نموده ودست تجاوز گران ونابکاران را از مملکت اسلامیمان کوتاه نمائیم.

وبحمدا… این ملت غیور با ایثار جان وفرزندهای خویش با چنگ ودندان از آرمانهاو ارزشهای انقلاب اسلامیشان دفاع نموده وبه احدی تاکنون جرات جسارت رانیز نداده اند وانشاءا… ماباید این راه را تا ظهور حضرت ولی عصر ادامه بدهیم تا سر رشته کارها ومشکلات مسلمین را به ایشان واگذار نمائیم و تو ای خواهر وبرادر بدان وآگاه باش که به قول آن معلم بزرگوار ( آنان که رفتند کار حسینی کردند وآنان که ماندند باید کار زینبی کنند وگرنه یزیدند )

ودیگر اینکه امام را تنها نگذارید ودر هر مرحله از تاریخ پر نشیب وفراز این قیام یاور وگوش بفرمان امام عزیز باشید وقدر این نعمت بزرگ الهی را بدانید وچند کلمه حرف حساب نیز با افراد ضد انقلاب ومنافق دارم به اینان بگویید شما منافقان که دم از اسلام وایران و قرآن می زنید تا بحال کدام قدم مثبت را برای این مردم ستم کشیده برداشته ایدوآیا شما به جز شعار برای این ملت کاری انجام داده اید وجز این است که آبروی ایران وایرانی را چه در داخل کشور وچه در خارج کشور با گدایی از دشمنان قسم خورده تان را برده اید و آیا جز این است که هر روز سردارانتان با ساخت وپاخت های مصلحتی در صدد ضربه زدن به انقلاب هستند وجز این است که دست شما در دست دشمن چندین مساله ماست ودستان تا در خون آواره وخوزستانی رنج کشیده و بمباران شده ورزمنده اسلام آغشته است ،آیا شما با این پرونده کثیف می خواهید از خلق دفاع کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha