پروژه کمربندی شمالی تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد

مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان با اینکه قرار داد برای قطعه پنجم دو ساله است و با توجه به اینکه منابع به صورت ۱۰۰ درصد پیش بینی شده است گفت : با توانمندی شرکت جهاد نصر این قطعه و قطعات بعدی تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، مسعود بیات منش عصر امروز در مراسم کلنگ زنی کمربندی شمالی زنجان، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: برای اداره کل راه و شهرسازی افتخار است که در اولین روز هفته دولت پروژه مهم کنار گذر و کمربندی شهر زنجان که یکی از پروژه‌های مهم و موثر در توسعه شهر و استان زنجان است مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

وی افزود: در اولین سفر دولت نهم بحث این پروژه مطرح و مصوب شد تا وارد فاز مطالعاتی شود و از طریق منابع عمومی و دولتی جذب اعتبار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر با برآورد ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: طول کمربندی ۲۵ کیلومتر است؛ پروژه‌های مهم راه سازی در استان وجود دارد که اولویت اتمام این پروژه‌ها در سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح بود و همین امر سبب شد نتوانیم در این فرازو نشیب ها برای این پروژه منابعی تعریف کنیم.

بیات منش با بیان اینکه از دو سال گذشته که این پروژه قطعی شد با سفر دولت سیزدهم به استان، مجدد پروژه مطرح شد، تصریح کرد: مقرر شد از منابع مولدسازی، ارزش‌ افزوده‌ای که برای زمین‌های دولتی، سازمان ملی، زمین و مسکن در شهر و استان زنجان وجود داشت تامین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های اتفاق افتاد خوشبختانه مجوز قطعات ۵ و ۶ را دریافت کنیم، بیان کرد: قطعه ۵ امروز کلنگ‌زنی می‌شود اما همزمان کل پروژه را استارت خواهیم زد. با این حال بلافاصله قطعه ۶ نیز به پیمان سپاری خواهد رفت که اتمام این قطعه بخش غربی این کمربندی را به بهره‌برداری خواهد رساند.

این مسئول با بیان اینکه قرار داد برای قطعه پنجم دو ساله است و با توجه به اینکه منابع به صورت ۱۰۰ درصد پیش بینی شده و در حدود یک هزار تا یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان منابع خواهیم داشت گفت: با توانمندی شرکت جهاد نصر این قطعه و قطعه بعدی تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیات منش افزود: در این دو پروژه ۱۰ خط عبوری برای این کمربندی پیش بینی شده که ۶ خط مانند اتوبان زنجان تبریز و زنجان قزوین خواهد بود. باتوجه به مجاورت این پروژه با شهر زنجان ۴ خط نیز به عنوان کندروهای شمالی و جنوبی در دو طرف پروژه پیش بینی شده تا علاوه بر اینکه این راه هم راه عبوری برای عبور کنندگان از شهر باشد بتواند با ایمنی بیشتر ترافیک را نیز از شهرک ها جذب کند.

وی با اشاره به اینکه شهرک‌های شمالی که در شهر زنجان ساخته شده از دسترسی به معابر درون شهری و برون شهری کمبودهایی دارند که این پروژه این موارد را مرتفع خواهد کرد، بیان کرد: برای این قطعه که در حدود ۵ کیلومتر است چیزی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان قرار داد با شرکت جهاد نصر به صورت ۲۴ ماهه داریم و پیمانکار تجهیز کارگاه انجام داده است، با این حال قطعه ۶ نیز به طول ۴ کیلومتر از انتهای این قطعه تا اتوبان زنجان تبریز مناقصه و پیمانسپاری خواهد شد.

این مسئول گفت: دو تقاطع بزرگ در این پروژه وجود دارد تقاطع تهم و تقاطع جاده فرودگاه که تقاطع جاده فرودگاه در اولویت احداث قرار دارد. چراکه این تقاطع مشکلی که ما در دسترسی به بهشت زهرا داریم را مرتفع خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha