مزیت تاریخی خراسان رضوی در کشاورزی است

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع کشاورزی با امنیت غذایی ارتباط دارد و حال آنکه مزیت تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی در کشاورزی و دامداری است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری؛ یعقوبعلی نظری استاندار در مراسم افتتاح یک گلخانه کشاورزی با زمینه تخصصی تولید بذر هیبریدی در شهرستان چناران گفت: با توجه به شرایط ، اقلیم ، کمبود آب و همچنین نیاز بازار باید بتوانیم بر اساس دانش جدید از فرهنگ تاریخی استان در موضوع کشاورزی و دامداری بهره کافی ببریم و این عرصه را مدیریت کنیم.


نظری افزود: باید بر اساس اقتضائات استان و کشور در موضوع کشاورزی تمرکز شود و مسوولان نیز باید کارهای الگویی را مورد حمایت قرار دهند زیرا بسیاری از افراد به دنبال کارهای زودبازده در حوزه اقتصادی هستند که بلایی بر سر کشور وارد آورده است.


در این گلخانه بیش از ۱۰ نیروی متخصص مشغول به فعالیت هستند که در سالهای آینده به بیش از ۵۰ نفر خواهد رسید.


در این گلخانه محصولاتی مانند هندوانه ، خربزه، ملون، گوجه فرنگی ،خیار، فلفل و بادمجان مورد اصلاح در بذر می‌شود تا امکان عدم واردات در بذرهای هیبریدی برای استان و کشور، فراهم شود.


استاندار خراسان رضوی همچنین قسمتی از کارخانه پارس شعاع توس را در شهرک صنعتی توس مشهد مورد افتتاح قرار داد و از بخشهای دیگر ، تولیدی این شرکت بازدید کرد.


این شرکت سبد گسترده‌ای از لامپ و چراغ‌LED ، کلیدهای خودکار مینیاتوری، محافظ‌ جان و چسب‌ برق تولید می‌کند که در فضایی بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع برای بیش از ۸۰۰ نفر، ایجاد اشتغال مستقیم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha