مسئولان کشوری نگاه متوازن به استان ها داشته باشند

استاندار زنجان گفت: باید به مسائل اشتغال، فرهنگ، ورزش روستایی نگاه کلان داشته باشیم و درخواست داریم مسئولان رده بالای کشوری نگاه متوازن مرکزی نسبت به همه استانها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،محسن افشارچی صبح روز جمعه در دیدار مردمی و نشست با دهیاران استان زنجان در روستای بناب در حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: امسال هفته دولت را موضوعی، بر مبنای پازل حرکتی بزرگ که برای استان در نظر گرفتیم تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه روز اول هفته دولت اختصاص به عمران روستایی داشت افزود: در روز دوم با یک حرکت نمادین و تحویل هشت دستگاه تراکتور و چندین دستگاه نیسان که از محل اعتبارات دهیاری تامین شده عمران روستایی را به صورت نمادین تمام می کنیم اما در روزهای آینده شاهد اتفاقات دیگری در این زمینه خواهیم بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال جاری کارهای انجام شده از جمله در اصلاح شبکه توزیع برق، حوزه آبرسانی طبقه بندی شده است گفت: در روستاهایی که مشکل آب دارند تلاش می کنیم هرچند در استحصال آب مشکلاتی داریم اما امیدواریم با همکاری وزارت نیرو بسیاری از مشکلات حل شود.

افشارچی با بیان درخواست از معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: ما تلاش خود را در حوزه آب انجام می دهیم و باید نگاه به مسئله آب نگاه ملی باشد، اما درخواست ما از رئیس جمهور این است بهتر از هر کسی، مسئولان استانی می‌دانند که چگونه استحصال آب کرده و مشکلات مربوط به آن را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تمام شهرستان های استان از جمله زنجان ابهر خدابنده برنامه‌هایی در زمینه آب داریم بیان کرد: در شهرستان های دیگر از جمله ایجرود، ماهنشان سدها در حال اجرا هستند.

این مسئول با اشاره به حوزه راه عنوان کرد: در سال جاری ۳۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و بسیاری نیز در حال پیمان‌سپاری هستند همچنین در حوزه معابر روستایی حرکت بزرگی انجام شده و معابر ۱۳۰ روستا در پنج ماه گذشته آسفالت‌ریزی شده است.

افشارچی تصریح کرد: در سال جاری در بازگشت مالیات از محل ارزش افزوده که مسئله مهمی است تا حال حاضر تا جایی که قانون مشخص کرده است ،هزار میلیارد تومان در پنج ماهه اول سال پرداخت شده است که برابر با ۶۵۰ میلیارد تومان در کل سال ۱۴۰۰ است که اتفاق بسیار خوبی در این زمینه رقم خورده است.

وی ادامه داد: علت این امر نیز افزایش آورده مالیات از محل انتقال برخی از شرکتهای بزرگ که در استان مشغول هستند و قبلا مالیات آنها در تهران محاسبه می‌شد و مالیات دریافت شده از صنایع با مالیات از مردم اصناف گرفته می‌شود قابل مقایسه نیست و مردم بدانند که منفعت صنایع به استان می رسد.

استاندار زنجان با اشاره به معادن استان افزود: امسال در خصوص حقوق و معادن اخبار بسیار خوبی به گوش می‌رسد و اگر ۱۵ درصد به استان اختصاص پیدا کند اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.
افشارچی با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تکلیفی تبصره ۱۶ داریم که بانک‌ها پرداخت خواهند کرد افزود : این پرداخت ها مستقیماً در حوزه اشتغال مصرف خواهد شد که هم برش دستگاهی مشخص شده و هم برای اولین بار برش شهرستانی رقم خواهد خورد همچنین فرمانداران نیز میدانند برای چه مقدار از تسهیلات باید وقت و انرژی بگذارند.

وی با بیان اینکه نگاه ما باید به اعتبارات روستایی نگاه کلان باشد گفت: در پنج ماه اول سال بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاری ها اختصاص داده شده که در نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده و عدد بزرگ و قابل توجهی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات روستایی را حل کند.

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه به روستاها نباید منوط به طرح‌های هادی باشد بیان کرد: باید به مسائل اشتغال، فرهنگ، ورزش روستایی باید نگاه کلان داشته باشیم و درخواست داریم مسئولان رده بالای کشوری نگاه متوازن مرکزی نسبت به همه استانها داشته باشند.

افشارچی ابراز داشت: درست از کارهایی در زمینه در همه زمینه‌ها در استان در حال انجام است اما راضی کننده نیست و ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha