رشد ۴٠ درصدی اشتغال دانش بنیان ها با کمک پارک های علم و فناوری در کشور/ برپایی میز خدمت وزارت علوم در نماز جمعه کرمان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سفر به استان کرمان و در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به رشد ۴۰ درصدی اشتغال از طریق دانش بنیان ها در پارک‌ های علم و فناوری طی یک سال گذشته در کشور، گفت: صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شده تا از بحث‌ های آموزشی، پژوهشی و فناوری حمایت‌ های ویژه ای شود.

کرمان دیار عالمان و فرهیختگان

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدعلی زلفی گل روز جمعه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۱ در سخنرانی قبل از خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با گرامیداشت هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: افتخار بزرگی برای دیار کریمان است که شهدای نامدار این کشور متعلق یه کرمان است. دیار کریمان مهد عالمان، دانشمندان، فرهنگیان و فرهیختگان است و به عنوان استان پهناور و زرخیز کشورمان ظرفیت‌ های بزرگی دارد که در خدمت پیشرفت و توسعه کشور قرار بگیرد.

وی با تبریک روز کارمند افزود: در این هفته تلاش همه دولت‌ های قبلی را ارج می‌ نهیم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توفیقات بزرگی نصیب جمهوری اسلامی شده است که باید آنها را گرامی بداریم.
ایران رتبه اول علمی در منطقه
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز در منطقه رتبه اول علمی را داریم و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۷ هزار سند علمی بین‌ المللی در کشور منتشر شده است، تصریح کرد: اختلاف ما از نظر علمی با کشورهای منطقه بسیار زیاد است.
دکتر زلفی گل ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم؛ اما امروز همین تعداد دانشجو را در دوره دکتری داریم و در خود استان کرمان چند هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و دکتری تحصیل می‌ کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث تسلیحات نظامی، سلول‌ های بنیادی، ژنتیک، هوش مصنوعی، راه‌ ها و بزرگراه و خدمات ریلی و هوایی دستاوردهای بسیاری داشته است.
مردمی بودن دولت سیزدهم
وی با اشاره توصیه‌ های مقام معظم رهبری به دولت‌های مختلف از جمله مردمی بودن دولت سیزدهم بین مردم و دولتمردان و عدالت ورزی در عرصه‌ های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی و نوآوری افزود: مقام معظم رهبری رهبری(مدظله العالی) فرمودند: در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ اتفاقات بزرگی رخ داده، اینکه دستگاه‌ ها را موظف کنند درصدی از اعتبار خود را در حوزه فرهنگ صرف کنند؛ نشان دهنده نوع نگاه مردمی در حوزه فرهنگ است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر خواستید سرمایه‌گذاری مادام‌ العمر ایجاد کنید فرهنگ را سرمایه گذاری کنید و بهترین نوع سرمایه گذاری در فرهنگ و علم است و این دولت توجه ویژه به مهم داشته است.
دکتر زلفی گل فساد ستیزی، هویت سازی و افزایش خودباوری جوانان، انسجام دولتی، اقتدار دولتی و اشراف دولتق را از دیگر توصیه‌ های مقام معظم رهبری به دولت مردان عنوان و تاکید کرد: این توصیه‌ ها را ما باید حلقه گوش کنیم و برای عملیاتی شدن آنها از تمام ظرفیت‌ های کشور استفاده کنیم به طور قطع این توصیه‌ های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به دولتمردان داشتند، بر اساس آسیب شناسی و نیاز آفرینی برای آینده کشور است.
وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری در سفر به هر یک از استان‌ ها مصوباتی را ابلاغ کردند و آثار خیر آنها را در سال آینده شاهد خواهیم بود. پروژه‌ های عمرانی که ۲۰ سال تکمیل نشده‌ اند در این مصوبات اولویت بندی شدند و اعتبارات به پروژه‌ های بالای ۵۰ درصد تخصیص داده شد. اولویت سفر دولت تخصیص اعتبار به پروژه‌ های نیمه تمام با بالای پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: برای هر استان چند هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ های نیمه تمام اختصاص داده شده است در کشور ما در گذشته بدون توجه به تکمیل پروژه‌ های پروژه جدید می‌ زنند که در، دولت آقای رئیسی مقرر شد بدون تکمیل پروژه‌ ای قبلی پروژه جدید صورت نگیرد.
رشد ۴٠ درصدی اشتغال دانش بنیان در کشور
رشد ۴۰ درصدی دانش بنیان ها
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به بازآرایی و چابک سازی چارت سازمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: در این چارت معاونت فناوری و نوآوری را تاسیس شد تا پارک‌ های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌ های دانش بنیان، هسته‌ های فناور و شرکت‌ های دانش پایه مدیریت شوند.
دکتر زلفی گل از افزایش ۴۰ درصدی شغل‌ های دانش بنیان در کشور خبر داد و ابراز داشت: صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شده تا از بحث‌ های آموزشی، پژوهشی و فناوری در کشور حمایت‌ های ویژه ای شود.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا حلقه واسطی بین ارتباط صنعت و دانشگاه وجود نداشت، که با ایجاد سامانه نظام ایده‌ ها و نیازها و قانونی کردن این سامانه در قانون بودجه ۱۴۰۱ و شورای عالی انفلاب فرهنگی گفت: تمامی دستگاه‌ های اجرایی دولتی و خصوصی موظف به ثبت نیازهای خود در آن شدند، تا در معرض دانشمندان، پژوهشگران، دانشجویان ارشد و دکتری قرار بگیرد و بخشی از نیازهای جامعه به صورت پژوهشی حل شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم یکی از، مهمترین برنامه‌ ها توجه به پارک‌ها علم و فن‌ آوری و شرکت‌ های دانش دانش بنیان و فناور است که بخوبی مدیریت شوند و تاکنون ۴۰ درصد شغل‌ های دانش بنیان افزایش داشته است.

زلفی گلی با اعلام اینکه یکی از مشکلات ما ارتباط، صنعت و دانشگاه بود که به وجود آمدن یک سامانه مقرر شد تمام صنعتگران نیازهای خود را در اختیار پژوهشگران و دانشگاهیان بگذارند و جلوگیری از خروج نخبگان از برنامه‌ های مهم ما است که انشاء الله بخوبی اجرا شود.

کاهش فاصله طبقاتی از برنامه‌های مهم دولت است
وی تصریح کرد: اتفاقات بزرگی در، کشور افتاده که همگی دستاوردهای انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری در دولت مردمی آقای دکتر رئیسی تاکید دارند بین مردم و دو لتمردان فاصله نیفتد و در بحث فساد ستیزی، احیای اعتماد مردم، افزایش خودباوری جوانان از، توصیه‌ های مقام معظم رهبری به دولتمردان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما نباید پیشرفت کشور خود را به کشورهای دیگر گره بزنیم، این درست نیست و ظرفیت سازی باید کرد. خوشبختانه در دولت مردمی توجه ویژه‌ ای به رابطه با همسایه‌ ها شده است و این اتفاق روز به روز گسترده‌ تر و رو به بهبود است.

زلفی گل با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی در اوج کرونا شروع شد و در آن زمان روزی بیش از هزار نفر فوت می‌کردند و جا دارد از، پزشکان و کارکنان وزارت بهداشت که جانانه کار کردند و واکسن ساختند و با واکسیناسیون عمومی با همت دولتمردان جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی جزء کشورهای موفق در مدیریت ویروس، کرونا است الان هستیم.

وی بیان کرد: یکی از موفقیت‌های دولت مردمی تک نرخی کردن ارز است و موفقیت در جلوگیری از قاچاق ارز است که موفق شدن جراحی بزرگ اقتصادی انجام دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه همراهی مردم باعث موفقیت این طرح شد بیان کرد: در تابستان گذشته شاهد قطعی برق بودیم و امسال نداشتیم و دولت برای رفاه و خدمات به مردم تلاش کرد.

دکتر زلفی گل اظهار کرد: کاهش فاصله طبقاتی از برنامه‌های مهم دولت است و یکی از اقدامات جهادی سفرهای استانی به تمام استان‌ ها، از نزدیک در جریان تمام اتفاقات قرار گرفتن بود افزود: مصوباتی در این سفر ابلاغ کردند که آثار و برکات خیر آن‌ ها در سال‌ های آینده حاصل می‌ شود.

شایان ذکر است؛ دکتر حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استانی و دانشگاهی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، حضور داشتند.
همچنین وزیر علوم در مراسم نماز جمعه این هفته کرمان در میز خدمت وزارت علوم؛ جوابگوی درخواست های مردم نیز بود.
رشد ۴٠ درصدی اشتغال دانش بنیان در کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha