طرح دارویار یک جراحی در حوزه دارو محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طرح دارویار یک جراحی در حوزه دارو محسوب می‌شود که امید است بتواند این خدمت را نهادینه کند و مشکلات موجود در حوزه دارو را رفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا )زنجان، حسن بختیاری روز شنبه در مراسم آئین نکوداشت روز پزشک و داروساز ضمن تبریک این روز با بیان اینکه در عصر حاضر پزشکانی فعال هستند که در حیطه های مختلف فعال هستند اظهار کرد:یکی از این حیطه‌ها پزشکی و درمانی است که با تلاش آنان توانستیم یکی از کشورهای برتر در حوزه بهداشت و درمان در خاورمیانه باشیم.

وی با بیان اینکه پزشکان در زمینه اخلاق حرفه‌ای جزء بهترین‌ها هستند و در کمتر جامعه‌ای مشاهده می‌شود، افزود: پزشکان در زمانی که همه افراد از بیماری کرونا هراس داشتند، جان خود را در طَبق اخلاص گذاشتند و در مراکز درمانی استان و در کنار بیماران حضور پیدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به خدمت‌رسانی پزشکان در زمان بحران از جمله کرونا ،سیل ،زلزله و...تصریح کرد: خدمات جهادی که در مناطق محروم داده می‌شود، نشان دهنده اوج اخلاق حرفه‌ای است، و با حضور در مناطق محروم به مردم خدمت می‌کنند که کاری ستودنی است.

بختیاری با بیان اینکه در سایه و تلاش خدمات کادر درمان توانستیم جزو کشور برتر ارائه خدمات سلامت، بهداشت و درمان در خاورمیانه باشیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اقدامات حمایتی و پشتیبانی در راستای ارج نهادن به زحمات پزشکان و داروسازان انجام داده که ارتقاء آموزش، کیفی سازی و افزایش رشته‌ها از جمله آن است.

وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی یکی از دغدغه‌های موجود است که باعث می‌شود علی‌رغم زحمات آنان آنطور که باید و شاید خدمت ارائه نشود بیان کرد: افزایش کیفیت و کمیت از جمله اولیت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است.

این مسئول اظهار کرد: توسعه فضای آموزشی، درمانی یکی دیگر از دغدغه‌های این دانشگاه بوده که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

بختیاری با بیان اینکه داروسازی رشته‌ای است که نقش اساسی در درمان دارد و بدون نقش آنان در حوزه سلامت نتیجه‌ای که محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح دارویار یک جراحی در حوزه دارو محسوب می‌شود که امید است بتواند این خدمت را نهادینه کند و مشکلات موجود در حوزه دارو را رفع کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha