استاندار خراسان جنوبی: ضرورت احداث ۲۰۰ کلاس درس به صورت اورژانسی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی محروم و نیازمند توجهات دولتمردان است، گفت: ۲۰۰ کلاس درس به صورت اورژانسی و فوری نیاز آموزش و پرورش استان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، خاطرنشان کرد: ملاقات مردمی وزیر در مصلی المهدی بیرجند اقدام بسیار خوبی بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

به گفته وی؛ وزیر با حوصله و دقت پاسخ فرهنگیان عزیز را دادند به طوری که همه افرادی که درخواست دیدار داشتند، توانستند با وزیر ملاقات داشته باشند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان ضمن تشکر از زحمات وزیر بابت اجرای طرح در کمتر از یکسال بعد از استقرار دولت سیزدهم، گفت: این طرح یکی از دغدغه‌های بیش از یک دهه فرهنگیان کشور است که در همین یک ساله اول دولت مردمی و انقلابی سیزدهم اجرا شده است، اینها در حالی است که در گذشته به بهانه‌های مختلف از اجرای طرح سر باز می‌زدند که در دولت سیزدهم با تدبیر رئیس جمهوری و تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش این مشکل بزرگ کشور و فرهنگیان حل شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیرجند را به شهر فرهنگی و فرهیختگان می‌شناسند و در بحث همکاری خیرین در بحث مدرسه سازی رتبه برتر کشوری را دارد، گفت: دغدغه مسئولان استانی و خیرین این است که دولت هم به تعهدات خود در ساخت مدارس عمل کند که توجه ویژه وزارت و سازمان نوسازی مدارس را در تأمین منابع می‌طلبد.

قناعت با اشاره به اینکه توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش در بحث تجهیزات مدارس شامل هوشمندسازی و تأمین لوازم آموزشی به ویژه در مناطق روستایی و عشایری، نیازمند نگاه و مساعدت وزارت است، گفت: کمک هزینه آموزشی برای خانوارهای محروم و نیازمند استان نیز از مطالبات است که گاهاً دانش‌آموز ما به دلیل عدم تأمین هزینه‌های آموزشی مجبور به ترک تحصیل می‌شود.

وی با بیان اینکه، استاندار با اینکه ستادها و کارگروه‌های متعدد دارد و توان حضور در همه کارگروه‌ها را ندارد و معاونان را می‌فرستد، گفت: به دلیل نگاه ویژه و خاص ما به موضوع تعلیم و تربیت، از شوراهایی که استاندار بیشترین حضور را در آن داشته، شورای آموزش و پرورش است.

به گفته وی؛ اتمام ساختمان اداره کل آموزش و پرورش که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از محل منابع ملی تأمین اعتبار شده، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha