افتتاح فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی راشد با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان

فرماندار شهرستان تربت حیدریه از افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی راشد با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ علی اکبر کی‌پور با اشاره به برنامه‌های هفته دولت این شهرستان بیان کرد: 46 پروژه در شهرستان تربت حیدریه با اعتبار 4800 میلیارد تومان در هفته دولت مورد افتتاح و کلنگ‌زنی قرار می‌گیرند.


وی افزود: 33 مورد از این پروژه‌ها با اعتبار 3600 میلیارد تومان افتتاح می‌شوند و عملیات اجرایی 13 پروژه به ارزش 1200 میلیارد تومان هم آغاز می‌شود.


کی‌پور از افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه به‌عنوان مهم‌ترین پروژه دولت یاد کرد و گفت: از 3600 میلیارد تومانی که به پروژه‌های افتتاحیه تعلق دارد، 3500 میلیارد تومان به نیروگاه سیکل ترکیبی راشد اختصاص دارد.


وی افزود: 100 میلیارد تومان دیگر هم به پروژه‌های ادارات مختلف نظیر راهداری، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و ... تعلق دارد.


فرماندار شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: احداث پل، احداث راه روستایی و آسفالت راه روستایی در حوزه راهداری، افتتاح فاز اول اقامت‌گاه سنتی در حوزه میراث فرهنگی، اجرای طرح هادی در حوزه بنیاد مسکن، احداث مرکز جامع خدمات سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی، آبیاری تحت فشار، احداث گلخانه و انتقال آب با لوله در حوزه جهاد سازندگی از دیگر پروژه‌های هفته دولت در دستگاه‌های مربوطه است.


کی‌پور با اشاره به نیروگان سیکل ترکیبی راشد تصریح کرد: این نیروگاه سه فاز شامل سوختی و بخار دارد که فاز نخست آن در هفته دولت افتتاح می‌شود. توان تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی راشد در مجموع 546 مگاوات است که با افتتاح فاز اول، 182 مگاوات آن در مدار قرار می‌گیرد.


کی‌پور با اشاره به 1200 میلیارد تومان پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، تصریح کرد: احداث باند دوم جاده تربت حیدریه-دولت آباد به ارزش 214 میلیارد تومان، احداث 500 واحد نهضت ملی مسکن با اعتبار 972 میلیارد تومان و ... از مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha