مدیرکل تعاون خراسان جنوبی :صادرات بیش از 14 میلیون دلار کالا در بخش تعاون استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صادرات بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار کالا توسط بخش تعاون خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: یکی از اقدامات مهم در یک سال گذشته، صادرات محوری تعاونی‌ها است که در این راستا از سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار صادرات توسط بخش تعاون استان انجام شده است.

به گفته وی ۴۲ تعاونی از سال گذشته متناسب با نیاز شهرستان‌ها تشکیل شده که از این تعداد ۱۳ تعاونی از ابتدای سال جاری تشکیل و توسط تعاونی‌ها ۳۶۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی هزار تعاونی وجود دارد که ۹ هزار و۸۹۰ نفر در آنها مشغول فعالیت هستند و ۲۶ تعاونی در مباحث کیفی و ۱۰ تعاونی به عنوان تعاونی‌های موفق انتخاب شده‌اند.

اشرفی تصریح کرد: ۱۵ برنامه محوری در هفته تعاون اجرا می‌شود که افتتاح نمایشگاه نوشت افزار، تجلیل از تعاونی‌های برتر، افتتاح تعدادی تعاونی و افتتاح میز بازار با حضور تعاونی‌های موفق از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم با اعلام اینکه آمادگی تشکیل شرکت تعاونی سرمایه گذاری در استان را داریم، گفت: برای مسکن کارگری شش هزار و۷۲ نفر در شش فاز ثبت نام کرده‌اند که سه هزار آنها مربوط به شهر بیرجند است.

به گفته غلامحسین حسینی جز بیرجند و قاین در بقیه شهرهای استان به هر فرد متقاضی یک قطعه زمین واگذار می‌شود و در بیرجند هم در اراضی زعفرانیه، قطعاتی برای مسکن کارگری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه به زودی کلنگ احداث ۵۰۰ تا ۷۰۰و احد مسکن کارگری در بیرجند به زمین زده می‌شود، اضافه کرد: تعاونی محصولات استراتژیک در آینده تشکیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha