افتتاح واحد تغلیظ گاز پالایشگاه سرخس با درآمد ۵۵ میلیون دلاری

فرماندار شهرستان سرخس گفت: با افتتاح پروژه تغلیظ گاز پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس، ۵۵ میلیون دلار درآمد سالیانه برای کشور کسب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ حسن نوری‌زاده با اشاره به پروژه‌های هفته دولت این شهرستان گفت: 71 پروژه به ارزش 102 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.


وی افزود: از این تعداد، 65 پروژه افتتاح شدند و به بهره‌برداری رسیدند. عملیات اجرایی شش پروژه به ارزش 16 میلیارد تومان هم آغاز و کلنگ‌زنی شد.


نوری‌زاده از پروژه تغلیظ گاز پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس به‌عنوان مهم‌ترین پروژه هفته دولت یاد کرد و گفت: این پروژه با هزینه 42 میلیارد تومان در سال گذشته آغاز شد و در هفته دولت مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.


وی کاهش آلایندگی هوا و کسب درآمدهای مضاعف را از ویژگی‌های افتتاح واحد تغلیظ این پالایشگاه برشمرد و تصریح کرد: از این پس محیط زیست کمتر آلوده می‌شود چرا که قبلا گازهای مازاد به داخل فلر می‌رفت و می‌سوخت که آلودگی زیادی داشت؛ اما اکنون آن گازها استحصال می‌شوند و محصولات جدیدی با آن‌ها تولید می‌شود.


فرماندار شهرستان سرخس متذکر شد: بنابراین مقدار گازی که از فلر خارج می‌شود، به شدت و بیش از 60 درصد کاهش یافته است.


نوری‌زاده با اشاره به دومین ویژگی این پروژه بیان کرد: همچنین با استحصال گازهای مازاد و تولید محصولات جدید، حدود 55 میلیون دلار در سال، سود نصیب کشورمان خواهد شد.


وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب گفت: این پروژه یک کار توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بود که پس از نام‌گذاری سال جدید و اتفاق مثبتی که رخ داد، سرعت بیشتری گرفت و به بهره‌برداری رسید.


نوری‌زاده درخصوص دیگر پروژه‌های این شهرستان در هفته دولت اظهار کرد: پروژه‌های آب‌رسانی هم نقش پررنگی در طرح‌های امسال داشتند و به بیش از 15 روستا آب‌رسانی شد. برخی از این روستاها تاکنون از نعمت آب لوله‌کشی برخوردار نبودند و برخی دیگر هم به دلیل خشکسالی یا فرسودگی زیرساخت‌ها مشکلاتی در تامین آب داشتند.


وی ادامه داد: اما با پروژه‌هایی که در هفته دولت افتتاح شد مشکلات آب شرب این روستاها برطرف گردید. برای برخی از روستاها لوله‌کشی انجام شد، برخی حفر چاه صورت گرفت و برای روستاهای منطقه دیگر هم تعویض لوله اتفاق افتاد.


نوری‌زاده افزود: پروژه‌های مختلفی اعم از فضاهای آموزشی، بهداشتی، زیرساخت‌ها، کشاورزی و ... هم در هفته دولت مورد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی قرار گرفت.


وی با اشاره به گزارش عملکرد دولت سیزدهم در اولین سالگرد هفته دولت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان سرخس، جاده سرخس-مشهد است که 24 سال معطل مانده بود و تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.


فرماندار شهرستان سرخس افزود: اما در سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان رضوی و در آستانه هفته دولت، 600 میلیارد تومان اعتبار به این مهم اختصاص یافت.


نوری‌زاده با بیان این که «با توجه به بازگشایی مرز و فعال شدن حوزه گمرکی نیاز بیشتری به این جاده داریم» خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که این پروژه تا دو سال آینده بهره‌برداری برسد اما با توجه به تشدید ترددهای مرزی و گمرکی، نیازمند این هستیم که هرچه سریع‌تر تکمیل شود.


وی با اشاره به رایزنی‌های استانداری خراسان رضوی و معاون عمرانی استاندار بیان کرد: همچنین پروژه نیروگاه برق شمس سرخس هم بیش از 6 سال بر زمین مانده بود که با جلسات متعدد معاون عمرانی استاندار مشکلش برطرف شد. اخیرا تفاهم‌نامه این نیروگاه هم بین طرفین امضا شد و به مرحله اجرا درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha