پرداخت افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان در  ماه جاری /توسعه مراکز بیماری‌های خاص و مزمن برای بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت : در ماه گذشته افزایش سایر سطوح را برابر با مصوبه شورای کار بود که در ماه جاری صدور احکام جدید و پرداخت را بر اساس احکام جدید برای مستمری‌بگیران خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ،میرهاشم موسوی در حاشیه افتتاح پروژه ملی استیل‌کورد شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صبا، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه افزایش سایر سطوح، مستمری‌بگیران مطالباتی انجام شده است اظهارکرد: طبق دستور رئیس‌جمهور و پیگیری‌های صورت گرفته در دولت هماهنگی‌هایی در مجلس در این زمینه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: اختیاراتی که دولت به وزیران عضو تامین‌اجتماعی داد، در ماه گذشته افزایش سایر سطوح را برابر با مصوبه شورای کار داشت که در ماه جاری صدور احکام جدید و پرداخت را بر اساس احکام جدید برای مستمری‌بگیران خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه علاوه بر افزایش حقوق، بحث توسعه خدمات در حوزه بازنشستگان نیز از اولویت‌های سازمان تامین‌اجتماعی است، افزود: درمان بازنشستگان از موضوعاتی است که همواره در اولویت قرار داده‌ایم و در این راستا مراکزی را برای بیماری‌های خاص و مزمن بازنشستگان در حال توسعه داریم.

موسوی با اشاره به توسعه ۸۸ مرکز خدمات پزشکی برای بیماری دیابت و فشار خون با رویکرد اهتمام به بازنشستگان دارای بیماری خاص گفت:برای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص دیگر نیز برنامه‌هایی مدنظر گرفته شده است که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و حمایت‌هایی که این سازمان در دوران کرونا از فعالان صنعتی و تولیدی به عمل آورده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان بخشودگی، امهال جرایم بیمه‌ای و نیز تقسیط بدهی را برای این مراکز داشتیم که برای امسال نیز پیش‌بینی شده است که اگر صنایع و مراکز صنعتی دچار مشکل شوند، باز هم در کنار این فعالان خواهیم بود.

این مسئول در خصوص میزان تقسیط، امهال و بخشوگی انجام شده در استان زنجان بیان کرد: ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سه ماهه اول تقسط بدهی لیست‌های بیمه‌ای در استان زنجان انجام شده است .