تسویه بدهی ۸۸  هزار میلیاردی سازمان تامین اجتماعی در قالب واگذاری سهام/ افتتاح ۳۳ پروژه درمانی در هفته دولت

مدیرعامل سازمان  تامین اجتماعی گفت : دولت سیزدهم ۸۸  هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه‌ای انباشته دولت‌ها به سازمان تأمین اجتماعی را از طریق واگذاری سهام تسویه کرده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، میرهاشم موسوی روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه ملی ملی استیل‌کورد در مجتمع نخ تایر صبا زنجان اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی با ۴۵ میلیون جمعیت در سه بخش درمانی ،بیمه و سرمایه‌گذاری در ارتباط است.

وی با بیان اینکه این سازمان چالش های انباشته ای را از سال های گذشته دارد افزود: یکی از مهمترین چالش ها که در تأمین اجتماعی باید به آن پرداخته شود چالش پایداری منابع در صندوق های بیمه ای است .

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه در حوزه ایمنی به لحاظ منابع درآمدی بایستی با رویکردهای بنیادین سراغ پایداری منابع برویم بیان کرد : یکی از راهبردهای اساسی ما بالابردن نرخ بهره وری دارایی ها است .

موسوی با اشاره به اینکه مجموعه شستا به عنوان یکی از بزرگترین بنگاه سرمایه گذاری فعالیت های خودش را انجام می دهد بیان کرد : در این شرکت دو کار بزرگی انجام شده است که عرصه تولید و سود دهی است که آثار آن در حوزه اشتغال و حل مشکلات منطقه ای است و زنجیره تامین که نقش راهبردی را دارد.

وی تأکید کرد: این اموال مربوط به محترم ترین و ضعیف ترین قشر جامعه بازنشستگان و بیمه شدگان است افزود: علاوه بر کار مهمی که در عرصه تولید می‌شود یک کار مهم و با ارزش دیگری نیز در قالب صیانت از اموال و دارای های مردم و حق الناس و مردم انجام می‌دهیم که شاید کمتر به این موضوع توجه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با افتتاح این بخش زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر و همچنین ۲۰ میلیون دلار ذخیره ارزی کشور را به دنبال دارد اظهار کرد: این شرکت پیش از این جز شرکت هایی بود که بابد تعطیل می‌شد اما باتوان داخلی این شرکت را به بهره وری رسانند.

موسوی با اشاره به بدهی های این سازمان از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ انباشته شده بود خاطرنشان کرد: این بدهی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که دولت سیزدهم ۸۸ هزار میلیارد تومان را از طریق واگذاری سهام تسویه کرده است .

وی با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده سازمان تامین اجتماعی با همه کاستی ها در خدمات توسعه ای بوده است افزود : در بخش درمانی بالغ بر ۴۳ پروژه افتتاحیه داشته ایم ، در هفته دولت امسال ۳۳پروژه درمانی در حال افتتاح است و همچنین ۹۰ پروژه توسعه ای در حوزه شستا نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین روز از هفته دولت در سفر یک روزه به استان زنجان بهمراه مدیرعامل شستا و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ، پروژه ملی استیل کورد زنجان را افتتاح کرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha