فرمانده سپاه خراسان جنوبی:دولتمردان ادامه‌دهنده راه شهیدان رجایی و باهنر باشند

فرمانده سپاه خراسان جنوبی با اشاره به نقش‌آفرینی شهیدان والامقام «رجایی» و «باهنر» در خدمت به مردم و نظام، گفت: دولتمردان باید ادامه‌دهنده راه این شهدای والامقام که با تفکر جهادی هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به مردم خدمت کردند، باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سردار سید محمدرضا مهدوی ظهر امروز در جلسه مجمع فعالان برتر رسانه‌ای خراسان جنوبی با محوریت برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران، هفته دولت را به تمام دولتمردان و غیورمردان خستگی‌ناپذیری که شبانه‌روزی و به‌صورت جهادی در جهت حل و فصل مشکلات مردم و توسعه و عمران کشور تلاش می‌کنند، تبریک گفت.

مهدوی با اشاره به نقش‌آفرینی شهیدان والامقام رجایی و باهنر در خدمت به مردم و نظام، بیان کرد: دولتمردان باید ادامه‌دهنده راه این شهدای والامقام که با تفکر جهادی هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به مردم خدمت کردند، باشند و با قوت این مسیر را ادامه دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اصحاب رسانه را سربازان گمنامی دانست که وظیفه و رسالت تبیین را با همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که در عرصه فعالیت رسانه‌ای دارند، ادامه می‌دهند و گفت: از رسانه انتظار است رسالت تبیینی خود را همانگونه که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پیام عاشورا را منتقل کردند، انجام دهند.

مهدوی افزود: در سال ۱۳۴۷ در آن واقعه‌ای که در فردوس اتفاق افتاد، رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین فعالیت جهادی را انجام دادند و این مهم نیز با وجود کمبود امکانات و شرایط سخت رژیم وقت بود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از آسیب‌های جدی که در جامعه با آن مواجه‌ هستیم، عدم آشنایی نسل جوان با واقعیت‌های گذشته و حال است، گفت: در سال ۴۷ و زلزله فردوس دولت وقت نه‌تنها به مردم کمک نکرد، بلکه بعد از چند روز مانع خدمت‌رسانی به مردم شد و کمک‌های مردمی و مواد غذایی را برگشت می‌دادند و مردم به حال خود رها شده بودند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن زمان جوان ۲۹ ساله‌ای بودند، بدون هیچ مسئولی با تعدادی از روحانیون برای کمک به مردم جنوب خراسان آمدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به مقایسه خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: اقدامات و خدماتی که در حال حاضر در شرایط حوادث و مشکلات به مردم ارائه می‌شود و تبدیل وضعیت‌هایی که اتفاق افتاده با تبیین شود تا همه به ویژه نسل جوان مطلع شوند؛ زیرا بسیاری از جوانان ما این واقعیت‌ها را نمی‌دانند و وطیفه مسئولان و اصحاب رسانه است که باید این موضوعات را تبیین و تشریح کنند.

مهدوی با تأکید بر اینکه در «جهاد تبیین» انتظار این است که همه ما وظیفه خود را به نحو شایسته و درست انجام دهیم و با رعایت امانت، صداقت و به دور از هرگونه گرایشی، واقعیت‌های جامعه را بیان کنیم، افزود: رسانه‌ها حلقه واسط بین مسئولین، مردم، آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی هستند و اگر این مسائل درست بیان و انتقادها سازنده باشد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس را یک رویداد ملی و بعضا بین‌المللی دانست و مطرح کرد: گروه‌های جهادی در سطح ملی و بین‌المللی فعال و فراگیر شده است و شاهد حضور جهادگران در یمن، فلسطین، لبنان، بازسازی عتبات و غیره هستیم و این مهم نشان‌دهنده این است که گروه‌های جهادی از مرز ملی فراتر رفته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس افتخاری برای خراسان جنوبی است و از آنجایی که برگزاری این اجلاسیه بسیار مهم است، امید است که با پوشش خوب رسانه‌ای این اجلاسیه بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha