محصولات جدید دانش بنیان در خراسان جنوبی رونمایی شد

همزمان با ششمین روز هفته دولت و با حضور استاندار خراسان جنوبی، از محصولات جدید دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز در آئین رونمایی از محصولات دانش بنیان و فناورانه پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: یکی از مسائلی که متأسفانه به یک فرهنگ غلط و سنت نادرست تبدیل شده و رواج پیدا کرده است، ترجیح دادن تولیدات بیرون به داخل است.

وی ادامه داد: از مهمترین وظایف گروه‌های مرجع به ویژه جوانان تحصیل‌کرده جامعه این است که کمک کنند تا این سنت غلط برچیده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ما باید به ظرفیت‌های داخلی اعتماد کنیم، گفت: این کار، ساده نیست و شکستن این باورهای اشتباه، فرهنگ سازی لازم دارد و زمان بر است.

قناعت اظهار امیدواری کرد؛ روزی را شاهد باشیم که این باورها تغییر کند و به ظرفیت‌ها و تولیدات داخل اعتماد کنیم.

وی متذکر شد: در اولین فرصت و در یک جلسه شورای اداری که همه مدیران حضور دارند، تعدادی از این شرکت‌ها را دعوت می‌کنیم تا به معرفی تولیدات خود بپردازند و مدیران را به خرید از داخل استان ترغیب نمایند.

در این برنامه از ۵ محصول جدید تولیدی در شرکت‌های دانش بنیان استان رونمایی شد.

کپسول سیاه‌دانه با ویژگی کاهش عوارض جانبی و کم کردن هزینه‌های درمان برخی بیماری‌ها از جمله دیابت، سامانه جامع اسکادا یا سیستم کنترل سطح بالا و جمع آوری داده‌ها و دستگاه اتومات غیر غشایی و پودر تولید محلول ویژه ضدعفونی هوا، میوه، سبزی، دست و سطح از جمله این محصولات بود.

همچنین از طرح توسعه مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی و خدمات مزرعه سه بعدی نیز رونمایی شد.

طرح توسعه مدل‌سازی اطلاعات ساختمان با ویژگی کاهش زمان و هزینه ساخت، به صورت اتوماتیک هزینه تمام شده ساختمان را قبل از ساخت با کمترین خطا ارائه می‌کند و پرینتر سه بعدی امکان ساخت قطعات مورد نیاز صنعت را با سرعت بالا فراهم می‌نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha