افتتاح سه خانه هلال روستایی در شهرستان زیرکوه

ر ئیس جمعیت هلال احمر شهرستان زیرکوه از افتتاح سه خانه هلال در روستاهای حاجی آباد، پردان و بمرود شهرستان زیرکوه به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمد رضا شرعی در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه هلال مسجد فاطمه الزهرا(س) شهر حاجی آباد، اظهار داشت: هلال احمر یک نهاد عمومی غیردولتی است که بر هفت اصل بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال در واقع چکیده هلال احمر و پل ارتباطی این جمعیت در مناطق مختلف هستند، افزود: این خانه ها زمینه مشارکت فعال مردم را در زمینه های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان زیرکوه با اشاره به افتتاح همزمان سه خانه هلال در شهرستان زیرکوه، گفت: این خانه های هلال در شهر حاجی آباد، روستای پَردان و روستای بَمرود به مناسبت هفته دولت افتتاح شده است.

شرعی همراهی و پشتوانه مردمی برای راه اندازی این خانه ها را بزرگترین سرمایه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲ خانه هلال در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

وی جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان خانه های هلال، ارائه آموزش های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، کارگروه توانمند سازی جوانان، دعوت و جذب خیران داوطلب در روستاها و محله ها را از اهم فعالیت‌های خانه های هلال دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha