استاندار مطرح کرد: ادامه پیگیری‌ها برای بازگشایی پایانه‌های مرزی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود چهار پایانه مرزی در خراسان جنوبی گفت: برای بازگشایی پایانه‌های مرزی استان به خصوص بازارچه دو کوهانه نهبندان پیگیری‌هایی در وزارت کشور و وزارت امور خارجه انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت، امروز در جریان سفر به شهرستان نهبندان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص بازنگری سند توسعه نهبندان در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوبه‌ای مبنی بر تسریع در روند اجرای این سند داشته‌ایم.

وی بیان کرد: اشکلاتی را وزارتخانه‌های مربوطه در تهران گرفته‌اند که منجر به بازنگری سند شده و در حال حاضر در مراحل پایانی کار قرار دارد.

استاندار تأکید کرد: کارهایی که مربوط به شهرستان و استان بوده، انجام شده و این سند در نهاد رئیس جمهور مانده است که پیگیر هستیم در اولین فرصت نهایی و به استان ابلاغ شود.

قناعت، ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان نهبندان را یکی از مصوبات طرح توسعه نهبندان دانست و گفت: اقدامات زیرساختی در طرح توسعه نهبندان مدنظر است چرا که تا زمانی که زیرساخت‌ها ایجاد نشود ما نمی‌توانیم توسعه شهرستان را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه سند توسعه نهبندان شروط مختلفی دارد و تمام ابعاد توسعه‌ای در آن دیده شده، بیان کرد: یکی از اقداماتی که می‌شود در قالب این سند اجرا کرد، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت و کارهایی از این دست است.

قناعت یادآور شد: مشکل بسته شدن مرزهای استان از طرف کشور افغانستان است، اما تعاملات و پیگیری‌های ما ادامه دارد و جلساتی با والی فراه، وزیر تجارت افغانستان، سرکنسول سفارت افغانستان در مشهد، نمایندگی وزارت امور خارجه افغانستان در هرات و نشست‌هایی با تجار افغانستانی داشته‌ایم؛ در لایه‌های مردمی کشور افغانستان تمایلات برای ارتباطات تجاری با خراسان جنوبی وجود دارد اما باید در دولت افغانستان هم این رغبت وجود داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha