اختصاص اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی برای مقوله فرهنگ در سفر رئیس جمهور

استاندار گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه توجه به فرهنگ و ورزش را دو مقوله مهم برای شادی و امید مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان، دکتر زنگانه در خصوص توجه به فرهنگ گفت: استان گلستان از وضعیتی که دارد باید خارج شود و این میسر نیست مگر توجه همه جانبه به استان که مقوله فرهنگی یکی از این موارد مهم است.

استاندار گلستان ادامه داد: در سفر رئیس جمهور ۱۸۰ میلیارد تومان برای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده تا مجتمع های فرهنگی هنری نیمه تمام شهرها تکمیل شود و در دهه فجر تعداد قابل قبولی از این مجتمع ها که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند افتتاح می شوند.

مقام عالی استان در خصوص ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: ورزش به سبک زندگی و نشاط و بالندگی فرهنگی افراد جامعه برمی گردد، استان گلستان ۱۵۰ نفر ملی پوش در رشته های مختلف دارد که این موضوع نشان می دهد ورزش در ژن مردم استان نهادیه شده است.

وی بیان داشت: در سفر رئیس جمهور ۱۸ میلیارد تومان در قالب ۳ طرح ورزشی مصوب شده است.

دکتر زنگانه همچنین یادآور شد: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورزشگاه ۶ هزار نفری گرگان در نظر گرفته شده قراردادها بسته شده و تخصیص اولیه اعتبار انجام شده که به زودی اجرای آن آغاز می شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: ۲۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در دست اقدام است تا بعد فرهنگی و نشاط در استان تقویت شود. در حوزه آموزش و پرورش هم ۴۵ پروژه تکمیل زمین چمن اعتبار بخشی شده و ۱۲ پروژه از آنها به مرحله بهره برداری و افتتاح رسیده است.

خبرنگار: ملیحه زنگانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha