با تامین منابع مالی انتهای سال آینده سد بلوبین آبگیری می‌شود

مدیرعامل مشاوران طرح سد بلوبین گفت :تا به امروز سخت‌ترین بخش عملیات اجرایی این سد  یعنی پی‌ریزی و ایجاد تونل انجام شده است که پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی دارد و در صورتی که منابع مالی کافی به موقع تامین شود، انتهای سال آینده این سد به مرحله آبگیری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، استاندار زنجان روز پنجشنبه در در آخرین سفر شهرستانی هفته دولت از چندین طرح مهم شهرستان ایجرود بازدید به عمل آورد .

با تامین منابع مالی سد بلوبین انتهای سال آینده آبگیری می‌شود

حبیب الله افشاریان مدیرعامل مشاوران طرح سد بلوبین در حاشیه بازدید استاندار از این طرح با اشاره به جزئیات این سد آبی، اظهار کرد: آب تنظیمی این سد ۱۰ میلیون متر مکعب را تشکیل می‌دهد که این میزان آب تنظیم بالای ۹۵ درصد است که از این مقدار، ۳.۵ میلیون مترمکعب برای مصرف آب شرب پیش‌بینی شده است و ۶.۱ متر مکعب باقی مانده در حال حاضر آزاد است و برای امور صنعتی در منطقه می‌توان پیش بینی کرد.

وی با اشاره به اینکه آورده بلند مدت بروز شده این سد سالانه ۴۱ میلیون مترمکعب است بیان کرد : حجم مخزن این سد ۳۰ میلیون مترمکعب است و تا به امروز میزان ۲ میلیون مترمکعب خاک‌برداری صورت گرفته و ۲ میلیون مترمکعب نیز مجموع عملیات خاکریزی است.

افشاریان با بیان اینکه این طرح پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد است افزود: بازه زمانی ۴ ساله برای آبگیری این سد پیش‌بینی شده بود که تا به امروز سخت‌ترین بخش عملیات اجرایی یعنی پی‌ریزی و ایجاد تونل انجام شده و در صورتی که منابع مالی کافی به موقع تامین شود، تا انتهای سال آینده این سد به مرحله آبگیری خواهد رسید.

ادامه عملیات عملیات ۲ بانده سازی محور زنجان - بیجار به طول ۲۴ کیلومتر در فرآیند مناقصه قرار دارد

مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جریان بازدید استاندار زنجان از عملیات احداث قطعه سوم ۲ بانده کردن محور ارتباطی زنجان - بیجار با بیان اینکه طول محور ارتباطی زنجان - بیجار ۱۴۰ کیلومتر است افزود: ۷۵ کیلومتر از این محور در محدوده استان زنجان قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات ۲ بانده کردن این محور به طول ۳۴ کیلومتر از شهر زنجان تا شهر زرین آباد به اتمام رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر ۲ بانده کردن ۱۶ کیلومتر دیگر این مسیر تا سه راه سعیدآباد ایجرود با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان در دست اجرا است.
این مسئول افزود: عملیات باقیمانده ۲ بانده سازی محور زنجان - بیجار به طول ۲۴ کیلومتر در فرآیند مناقصه قرار دارد.

با تامین منابع مالی انتهای سال آینده سد بلوبین آبگیری می‌شود

کارخانه دام و طیور شهر زرین آباد افتتاح شد

در ادامه این بازدیدها، کارخانه تامین خوراک دام و طیور ایجرود با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰۰ تن و ظرفیت اسمی ۳۵۰۰۰ هزار تن و با ایجاد اشتغال دائم ۱۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت : استاندار زنجان در آخرین سفر شهرستانی هفته دولت از چندین طرح مهم شهرستان ایجرود از جمله صنایع پتروشیمی، سد گلابر ، سدبلوبین ،عملیات احداث قطعه سوم ۲ بانده کردن محور ارتباطی زنجان - بیجار بازدید و همچنین در ادامه از کارخانه دام و طیور شهر زرین آباد افتتاح شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha