در هفتمین روز از هفته تعاون: برگزاری کرسی تعاون و کارآفرینی در بیرجند

برگزاری کرسی تعاون و کارآفرینی ​با عنوان استراتژی های لازم برای ورود به بازار کار و آشنایی با تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، مدیریت تعاون،کارورفاه اجتماعی شهرستان با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان و بنیاد توسعه کارآفرینی درراستای ترویج وتوسعه فرهنگ تعاون و مهارت آموزش و آشنایی بیش از بیش با الگوی بین المللی تعاون و نظام کسب و کارهای تعاونی وبینار آموزش حضوری با عنوان " استراتژی های لازم برای ورود به بازارکاروآشنایی با تسهیلات اشتغالزایی (مشاغل خانگی – تبصره ای ) درشهرستان بیرجند برگزار کردند.

محمد کسایی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با اشاره به اینکه توجه به کارآفرینی و ایجاد و توسعه آن، گام مثبتی در جهت ایجاد فضای مناسب جهت افزایش منابع ملی، کاهش نرخ بیکاری، تعادل ساختاری و توسعه شهرها و روستاها است، گفت: بخش تعاون می‌تواند به عنوان یکی از مؤثرترین نهادها، اقدام به این کار کرده و باتوجه به سیاست‌های اصل ۴۴ روحیه کارآفرینی را ترویج کند.

وی ادامه داد: نوع کارآفرینی مورد نظر از این فرآیند، صرفا کارآفرینی فردی با هدف تشکیل شرکت‌های تعاونی نبوده و سایر صور کارآفرینی همانند کارآفرینی سازمانی و کارآفرینی اجتماعی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند، تصریح کرد: یکی از وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین ابزارکار برای کسانی است که توان کارکردن دارند.

کسایی افزود: برای ایجاد اشتغال یکی سری ابزار کار از جمله پرداخت تسهلات، حمایت و پشتیبانی و صیانت از اشتغال نیاز است که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امور را رسالت اصلی خود می‌داند.

وی به بخش تعاون اشاره کرد و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ تعاون، توانمندسازی نیروی تعاون، تحکیم تعاملات بین بخشی، تقویت همکاری‌های بین دستگاهی، حمایت مالی از تعاونی‌ها، حمایت از توسعه بازار تعاونی‌ها و نظارت بر تعاونی‌ها از راهبردهای اصلی برای حمایت از بخش تعاون است.

لازم به ذکر است اساتید این دوره نقش بندی، مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان پیشگام فن آوران آوا تک و کسایی مدیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان بیرجند بودند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha