اطلس به روز شده سرمایه گذاری استان در حال  تدوین است

استاندار زنجان گفت: اطلس به روز شده سرمایه گذاری  در استان در حال  تهیه و تدوین است، تا بتوانیم به سمت رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی حرکت کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، محسن افشارچی ظهر روز سه شنبه در آیین آغاز به کار ۳۶۰ نیروی کار جدید الاستخدامی شرکت ایران‌ترانسفو با حضور وزیر کشور با بیان اینکه ترانسفو پیشانی صنعت و افتخار استان زنجان است اظهار کرد: این شرکت توانسته است در مسیر رشد حرکت کند که انتظار می‌رود سبد محصولات این شرکت متنوع تر شود.

وی با اشاره به اینکه تنوع سبد خروجی در مقابله با تحریم ها اثرگذار خواهد بود افزود: انتظار داریم شرکت ایران ترانسفو دست صنایع دانش بنیان ما را بگیرد و به عنوان شتابدهنده عمل کند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در آغاز به کار مجدد صندوق پژوهش و نوآوری از ۱۳ شرکت های استان بالاخص ایران ترانسفو کمک گرفتیم و تمامی سهامداران صنایع در این صندوق سرمایه گذاری کردند.

افشارچی با یادآوری اینکه ۳۷ درصد ارزش افزوده اقتصادی استان را بخش صنعت تشکیل داده است، افزود : ۱۵ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی و ۱۰ درصد نیز بخش خدمات و مسکن و حمل نقل نیز در رتبه های پایین قرار دارد .

وی به وجود صنایع ریلی، فولادی،نساجی برق و الکترونیک در استان یادآوری کرد : امسال برای اولین بار در کشور تولید مقوای کتب درسی دانش آموزان توسط کارخانه راشا کاسپین تولید خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه صنایع متعددی از جمله سلولزی و صنایع پاک که ملزم هستند در تلاشیم مستقر کنیم، گفت: با برنامه ریزی و سیستماتیک برای جذب سرمایه گذار برنامه داریم و اطلس به روز شده سرمایه گذاری را در استان در حال تهیه است تا بتوانیم به سمت رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی حرکت کنیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha