کشف لاشه یک راس بز وحشی و دستگیری شکارچی متخلف در جیرفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت، از کشف و ضبط لاشه یک راس بز وحشی شکار شده در منطقه جبالبارز شمالی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد کمالی، گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر شکار یک راس بز وحشی، بلافاصله مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان عازم منطقه مورد نظر شدند.

وی افزود: متخلفان به ‌محض مشاهده مأموران با به‌ جا گذاشتن لاشه شکار از منطقه متواری شدند، که با توجه به بررسی‌ های صورت گرفته و اطلاعات بدست آمده شکارچیان شناسایی شده و پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال و دستورات قضایی به دستگاه ذی ربط(ضابطین خاص و عام) ابلاغ شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت، بیان کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر یک راس بز وحشی معادل هفتاد و پنج میلیون تومان تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست می باشد.

کمالی تاکید کرد: علاوه بر این متهم در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

وی از شهروندان طبیعت دوست درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست و تنوع زیستی با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت به شماره ٠۳۴۴۳۳۱۳۳۱٠ تماس حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha