استاندار کرمان: محیط زیست و توسعه در کنار هم، نه در مقابل هم

استاندار کرمان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب استان گفت: رعایت الزامات محیط زیستی هیچ منافاتی با توسعه ندارد و نباید این دو را مقابل هم قرار دادیم، بلکه این دو در کنار هم و مکمل یکدیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان عصر چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان جیرفت، گفت: محیط زیست و توسعه دو مسئله مهم هستند، اما نباید آنها را مقابل هم قرار داد.

وی افزود: بنا نیست که با توسعه، به محیط زیست آسیب وارد شود، بلکه باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کرد، اما در کنارش طرح توسعه هم اجرا گردد.

استاندار کرمان، با تاکید بر اینکه مشاوران طرح ها باید طرح ارزیابی زیست محیطی را ارائه دهند، اضافه کرد: الزامات و مقررات زیست محیطی اجرا شود، اما فراتر از مقررات نروید که مانع کار شود.

استاندار کرمان، ابراز داشت: جنوب کرمان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد، که اشتغال و توسعه بالایی را برای این منطقه می‌ تواند به همراه داشته باشد.

فداکار همچنین با اشاره به حجم بالای محصولات کشاورزی در جنوب استان، بر لزوم تعیین متولی برای ناوگان خارجی حمل محصولات و تشویق صادرکنندگان در این بخش تاکید کرد.

وی اذعان داشت: در رابطه با کمبود دستگاه‌ های راهسازی، بخشی از این کمبود بعد از سیل به صورت متمرکز در وزارت کشور سفارش داده شده است.

فداکار اظهار داشت: در حوزه معدن جنوب کرمان معتقدیم که طی سال های آینده می‌تواند از شمال استان پیشی بگیرد. اما صرف گندله و کنسانتره، خالی کردن معدن است و باید به صنایع پایین دستی فکر کرد.

استاندار کرمان بیان داشت: بحث گمرک در جنوب نیز در حال پیگیری است که حتما باید راه‌ اندازی شود و زیرساخت اصلی جنوب استان محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha