جریمه سنگین در انتظار واحدهایی که اتباع غیرمجاز را به کار می گیرند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: کلیه واحدهای صنفی سراسر استان که از تبعه غیرمجاز استفاده می کنند، طبق قوانین با آنان برخورد قانونی خواهد شد و جریمه سنگینی به آنان تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی در نشست خبری تشریح طرح ساماندهی اتباع عنوان کرد: یکی از مسائل کلان احصاء شده در شورای راهبری استان کرمان، حوزه اتباع بیگانه و لزوم ساماندهی آنها است.

وی افزود: با تحولات کشور افغانستان، سیل عظیمی از اتباع وارد کشورمان شدند و لذا موضوع با قید فوریت در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و بنا شد تا طرح آمایش، شناسایی و ساماندهی اتباع را اجرا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، ادامه داد: طی فراخوانی در استان اعلام شد، اتباعی که هیچگونه مدرکی دال بر حضور و فعالیت مجاز خود ندارند در طرح آمایش شرکت کنند.

جلالی، افزود: ما با موجی از مراجعه اتباع مواجه شدیم و بلافاصله ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت را وارد کار کردیم.

وی عنوان کرد: در فرآیند دو ماهه، کار شناسایی این افراد را انجام دادیم که هر کس تا الان مجوز نداشته مراجعه کند و بر این مبنا دسته بندی افراد صورت گرفته که بعضا در آنها تاجر و مفاخر هم داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ابراز داشت: اتباعی که در طرح آمایش شرکت کردند، کارت موقتی برای آنها صادر شد تا وجهه قانونی حضور را در محل خودشان داشته باشند.

جلالی، گفت: حضور اتباع خارجی مجاز در سطح استان کرمان تنها در هفت شهرستان کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان، کوهبنان، راور و بردسیر امکان پذیر است.

وی بیان کرد: دیگر شهرستان های استان برای حضور اتباع ممنوع بوده و لذا در طرح آمایش اعلام شد تا 21 مهر افرادی که در این مناطق هستند، خودشان را به شهرهای مجاز برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، خاطرنشان کرد: بعد از دو ماه مهلت قانونی برای آمایش، طرح دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در استان از هفته گذشته آغاز گردیده است.

جلالی با اشاره به چهار مولفه برای اتباع مجاز تصریح کرد: دستگیری اتباع غیرمجاز در سطح عمومی در شهرها و روستاها با کمک ظرفیت دهیاری و بسیج صورت می گیرد.

وی تاکید داد: گشت های مشترک توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمام شهرستان ها با عضویت فراجا و دستگاه قضائی برای سطح اصناف و واحدهای کسب و کار راه اندازی کرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha