مرز زنجان به لحاظ گسترش فضای شهری تکان نخورده است

استاندار زنجان گفت : سال‌ها مرز زنجان به لحاظ گسترش فضای شهری تکان نخورده در حالی که در بسیاری از استان‌های دیگر حتی در استان‌های محروم شرایط پیشرفت بسیار بهتر از زنجان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محسن افشارچی ظهر روز شنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان زنجان، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم جوابگوی نیاز مسکن در زنجان باشیم، اظهار کرد: دهه ۱۴۰۰ قیمت اجاره بها مسکن سر به فلک خواهد کشید، بطوری که قابل مقایسه با تهران خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما موظف حل مشکلات مردم هستیم افزود : سازمان بازرسی نیز موظف در مقابل پاسخگویی به مردم هستند و صرفا نباید به چیزی که در برنامه و بودجه تدوین شده تکیه کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه سال‌ها مرز زنجان به لحاظ گسترش فضای شهری تکان نخورده است بیان کرد: به عنوان نمونه پارک علم و فناوری چندین سال است که معطل تامین یک قطعه زمین مانده اما هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده؛ این در حالی است که در بسیاری از استان‌های دیگر حتی در استان‌های محروم شرایط پیشرفت بسیار بهتر از زنجان است.

افشارچی بیان کرد: اگر زمینی به شهر الحاق می‌شود به این دلیل است که نیاز به مسکن تامین شود چراکه جوانان ما برای بعداز ازدواج نیاز به مسکن دارند.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین منابع نیاز به مولد سازی داریم خاطر نشان کرد: قانون اجازه مولدسازی و اجازه الحاق به محدوده را داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه وقتی صحبت از مولدسازی می‌شود باید از تمام اختیارات استفاده کنیم، تصریح کرد: شاید نگاه ما به قوانین حداقلی است اما باید دید حداکثری داشت و مشکلات را حل کرد.

افشارچی با بیان اینکه ملاک سنجش ما عملکرد قابل قبولمان خواهد بود، اظهارکرد: هیچ وقت به این سمت نباید برویم که با آمار به دنبال جذب امتیاز برای استان باشیم، آمار ناظر به گذشته نیست، ناظر به آینده است بنابراین کار انجام شده مهم است و اقدامات انجام نشده در گذشته اهمیتی ندارد.

وی در ادامه در خصوص پیاده روی اربعین، اذعان کرد: از مردم تقاضا داریم به سمت مرزها حرکت نکنند بلکه در طول روزهای اخیر اتفاقاتی افتاده و گشایش‌هایی ایجاد شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه درمرز تمرچین حساسیت چندان بالا نبوده و در ۱۳ هزار نفر از این مرز وارد عراق شده‌اند، عنوان کرد: اما درخواست این است به هیچ یک از مرزها فعلا حرکتی انجام نشود.

افشارچی با اشاره به اینکه متاسفانه در طول روزهای اخیر تعدادی از زائران دچار گرمازدگی و تعدادی نیز فوت کرده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی سفر مطابق با نظر ستاد اربعین باید انجام شود و فعلا نباید کسی به سمت‌ مرزهای عراق حرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha