پروژه گازرسانی به شهرک‌های صنعتی قم ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل شرکت گاز استان قم بابیان این‌که پروژه گازرسانی به شهرک‌های صنعتی قم ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این پروژه با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها ادامه دارد

مرتضی خوش‌لهجه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت پروژه‌های گازرسانی به شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد اظهار داشت: این پروژه‌ها با هدف تقویت و توسعه گازرسانی به واحدهای صنعتی و افزایش ظرفیت بالقوه تامین گاز صنایع استان، از سال گذشته آغاز شده و پس از مدتی وقفه در اجرای پروژه، روند ساخت آن با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها ادامه داشته و سرعت مضاعف پیدا کرده است.

وی با بیان این که برای اجرای پروژه گازرسانی به فاز جدید شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد، ۳۷۹ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی شرکت گاز استان قم پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: این پروژه تاکنون به صورت مستقیم برای ۳۰ تن اشتغالزایی داشته و هم‌اکنون با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله لوله‌گذاری و نصب شیرآلات قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم همچنین در خصوص پروژه توسعه گازرسانی به صنایع مرحله ۹ استان قم خاطرنشان کرد: روند لوله‌کشی این پروژه نیز از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و در حال حاضر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در مرحله شبکه‌گذاری و احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز قرار دارد.

خوش‌لهجه با بیان این که در پروژه توسعه گازرسانی به صنایع مرحله ۹ استان قم، ۵۰ واحد صنعتی از سوخت گاز طبیعی برخوردار خواهد شد، بیان کرد: در این پروژه حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود که پس از بهره‌برداری از این خطوط، برای ۱۰۰ تن از جوانان قمی شغل فراهم شود.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های مهندسین و عوامل شرکت گاز استان قم در تلاشیم تا در سال جاری، دو پروژه مذکور به بهره‌برداری رسیده و گام مهمی برای در راستای اشتغالزایی برای جوانان و مانع‌زدایی از تولید برداشته شود.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha