تکمیل واکسیناسیون کادر آموزشی و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است

رئیس سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و کادر فرهنگی تکمیل واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد احمدیان، با اشاره به اینکه حدود 986 هزار و 647 نفر جمعیت دانش اموزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول تحصیل هستند، ابراز کرد: روند آموزشی دانش آموزان در قالب 4هزار و 825 مدرسه از ابتدای مهر آغاز می شود.

وی ادامه داد: اولین رکن واکسیناسیون افراد کادر فرهنگی هستند که از مجموع 72 هزار و 371 کادر فرهنگی در دانشگاه 92 و نیم درصد دز اول، 88 درصد دز دوم و 43 درصد دز سوم و سه درصد دز چهارم دریافت کردند .

دکتر احمدیان با بیان اینکه پیگیری و هماهنگی با آموزش و پرورش برای تکمیل واکسیناسیون این گروه انجام شده است، ابراز کرد: واکسیناسیون گروه سنی 12 تا 17 سال که حدود 482 هزار و 429 نفر هستند در دز اول88 درصد و دز دوم 73 و 9 دهم درصد است .

وی بیان کرد: در گروه سنی 5 تا 11 سال از 746 هزار نفر حدود 17 درصد دز اول و هشت و نیم درصد دز دوم را دریافت کردند.

دکتر احمدیان با بیان اینکه مراقبت های دانش اموزان نوآموز در طرح سنجش حدود 112 هزار و 960 نفر هستند که وارد کلاس اول می شوند از این تعداد بالغ بر 95 درصد مراقبت سلامت و 74 درصد ویزیت پزشک دریافت کردند، بیان کرد: در کلاس چهارم، هفتم و دهم بدو ورود یکسری مراقبت ها برای دانش آموزان انجام می شود، که مراقبت غیر پزشک 39 درصد و معاینه پزشک حدود 28 درصد است و پایین بودن زمینه پوشش مراقبتها در این رده سنی به دلیل همه گیری کروناست.

وی تاکید کرد: براساس دستور العمل وزارت بهداشت، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری ،گند زدایی، بهداشت تهویه و دفع پسماند در دستور کار مدارس باید قرار گیرد تا سال تحصیلی ایمنی را برای دانش آموزان داشته باشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha