۶۲۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در قم فعال هستند
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم گفت: ۶۲۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان فعال است که از این تعداد ۷۰ کانون در روستاها قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در سالن جلسات ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در سطح کشور برای نخستین بار ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، ویژه خواهران در استان قم فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت تخصصی در سطح استان اظهار داشت: کانون هایی داریم که بازی های معارفی طراحی و تولید می کنند و برخی از کانون ها نیز در بخش «سرود» توانمند و فعال می‌باشند.

وی بر «پیوست رسانه ای» در کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید و بیان کرد: «فضای مجازی» یک بستر مناسب برای نشر محتواهای فاخر اسلامی است و باید از ظرفیتها و توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد به خوبی استفاده کنیم.

حیدری بر مشارکت و تعامل با نهادها و دستگاه های گوناگون تاکید و اضافه کرد: یکی از برنامه های این ستاد، راه اندازی نهضت داستان‌نویسی و آموزش علاقه‌مندان این حوزه با استفاده از استادان برجسته کشوری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، از مسجد به عنوان محور اصلی بسیاری از فعالیت‌ها همچون فرهنگی، هنری و تربیتی یاد کرد و گفت: اساس بندگی، معرفت و توحید در مسجد است از این رو مسجد و مسجدی ها در نشر معارف اسلامی نقش بسزایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در فضای کانون ها، نوآوری جدیدی را فراهم کرده‌ایم و شعار ما در مدیریت جدید، انجام «کار مشترک»، جلوگیری از موازی کاری، هم افزایی و تبادل تجربه و دانش میان کانون‌هاست.

حیدری با تاکید بر لزوم توجه شایسته و بایسته به مساجد، یکی از علت های ایجاد انقلاب اسلامی ایران را مسجدها دانست و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد نقش موثر مسجد در جامعه بودیم.

وی با بیان اینکه هر چه از مسجد فاصله بگیریم، از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی فاصله می گیریم؛ تصریح کرد: مساجد باید جای حضور نوجوانان و جوانان و نیز محلی برای تولید محتوای دینی و معرفت‌افزایی باشند.

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی کاهش یابد، باید به مسجدی با برون‌داد فرهنگی، اجتماعی و تربیتی اهمیت دهیم و از رسانه ها می خواهیم که در این مساله ورود جدی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha