کد خبر: 187432
۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۶
به عشق حسین از قم تا کربلا

پسری که با کم توانی جسمی از قم راهی کربلا می‌شود تا به زائران اربعین حسینی خدمت کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) ازعراق؛ طبقه همکف هتل ملاک در کربلا پسر جوانی را دیدم، کمی فکر کردم، درسته! ورودی موکب حضرت فاطمه معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ هم ‌چند لحظه او را دیده بودم. محسن رمضانی به دنبال امدادگران هلال احمر از موکب حضرت معصومه در عمود ۱۰۸۰ خود را به هتل ملاک در کربلا رسانده است.

پای صحبت محمدرضا بهرامی مدیرعامل هلال احمر قم نشستم تا داستان محسن رمضانی را تعریف کند:

اربعین شش سال پیش زمانی که خادمین موکب حضرت معصومه ی قم قصد عزیمت به را کربلا داشتند، محسن از آنها خواست او را هم به عنوان خادم همراه ببرند، آنها موافقت نکردند هلال احمر قم هم او را نبرد، هردو گروه بدون محسن رفتند، خادمین موکب از مرز عبور کردند و رسیدند با صحنه ای مواجه شدند که دیگر نتوانستند چشمشان را به روی محسن ببندند، دیدند محسن جلوتر از آنها چند ساعته به موکب رسیده است، هر کس که این داستان را می شنود یا محسن را می بیند متعجب می شود آخر او یک کم ناتوان جسمی است و با زحمت راه می رود و کارهای روزمره اش را انجام می دهند.

محسن نظر کرده ی امام حسین است هرساله‌تنها به کربلا می آید و بدون کمک دیگران خود را به حرم امام حسین، حضرت عباس، کاظمین و سامرا می رساند. از آن سال با همه ی خادمین حرم و امدادگران هلال احمر دوست شده است و در جمع آنها هرکاری از او بربیاید انجام می دهد.

سراغ محسن می رویم گوشه ای نشسته و با تلفن همراه خود در اینستاگرام مشغول است از من در مورد آدرس صفحه اینستاگرام هلال احمر پرسید. او پسری بسیار باهوش و شوخ طبع است و حتی باهوش از افرادی که از نظر سالم هستند. از او سوال می کنم چند بار به سفر اربعین آمده است در جواب گفت تا الان شش بار آمده ام و تا بتوانم می آیم.

در مورد اینکه چگونه می توانی به این سفر بیایی‌و چرا می آیی می گوید این را باید از امام حسین بپرسی امام حسین خودش می خواهد من بیایم.

هرکس از محسن رمضانی بپرسد چه آرزویی دارد فقط یک جواب را می شنوم، دوست دارم شهید شوم.

خبرنگار: ملیحه زنگانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha