کد خبر: 187448
۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
رشد ابر و بارندگی پراکنده در نیمی از کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت تا روز پنج‌شنبه در نیمی از کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا گفت: امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور، ادامه بارش‌ها را در ارتفاعات شمالی هرمزگان،‌ شمال استان فارس، جنوب کرمان و مناطقی از اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب و غرب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان نیز بارندگی تدوام دارد.

گودرزی افزود: روز پنج‌شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات البرز، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و شرق و شمال فارس همین وضعیت آب و هوایی تکرار می‌شود.

وی تصریح کرد:این استان‌ها گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد که این پدیده سبب خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

گودرزی گفت: تا روز جمعه شرایط برای فعالیت‌های دریایی در دریای خزر مناسب خواهد بود. از اوایل وقت شنبه دریای خزر متلاطم خواهد شد. ارتفاع موج در غرب دریای خزر (استان گیلان) بین ۱ تا ۱/۵ متر و در مرکز دریای خزر(استان مازندران) به حداکثر ۱ مترخواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را برای امروز، ابری پیش‌بینی کرد و گفت: تهران امروز در برخی از ساعات وزش باد را شاهد است و بیشنیه دما در پایتخت به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha