مرگ حدود دوبرابری مردان نسبت به زنان در یک دهه گذشته در شهرستان مُهر

بررسی و تحلیل داده ها و مقایسه نمودارهای سنی و جنسی مرگ و گیر و تجزیه پنل مرگ در کمیته فنی نظام ثبت مرگ شهرستان مهر، حاکی از مرگ حدود دو برابری مردان نسبت به زنان دریک دهه گذشته در این شهرستان می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از فارس، سرپرست شبکه با اعلام این خبر گفت: چرخه عمر و سبک زندگی متفاوت مرد و زن در جمعیت های انسانی همواره تفاوت های جنسیتی مهمی را در مرگ دو جنس پدید آورده است.
هادی اکبری با بیان اینکه یکی از دلایل عمده زمینه ساز این نسبت آماری، حوادث می باشد عنوان کرد: در مردان مرگ‌های ناشی از حوادث در درجه اول مربوط به ترافیک و پس از آن تروما و سقوط می باشد که بیشتر مردان گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال را شامل می شود که در زنان با توجه به شرایط در رده پایین تر قرار می گیرد.
در ادامه کارشناس آمار شبکه بهداشت و درمان مهرافزود: نسبت حدود دو برابری مرگ مردان در مقایسه با زنان در تمامی گروه های سنی به جز گروه سنی زیر ۵ سال صدق می کند که علت عمده مرگ در کودکان شهرستان در سال های اخیر ناهنجاری های مادرزادی بوده است.
«اعظم طاهری» یادآور شد: راه کارهای کاهش موارد مرگ بویژه در خصوص اولین علت مرگ در شهرستان یعنی بیماری های قلبی و عروقی، تغذیه سالم و ورزش روزانه و تحرک بدنی است که مصوب شد آموزش های لازم در این خصوص توسط کارشناسان به گروه‌های هدف ارائه گردد و برنامه ریزی جهت اجرای پویش فشارخون و دیابت در شهرستان انجام شود.

خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha