دفاع مقدس درخشان ترین اوراق تاریخ کشور ایران است

استاندار کردستان گفت: دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از درخشان ترین و پرافتخارترین اوراق تاریخ کشور، سرشار از حقایق و مصادیقی است که هر کدام از آنها می تواند یک عامل پیشران و یک حرکت دهنده به سمت هدف و مقصد باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس کردستان، گفت: بزرگداشت دفاع مقدس فقط یک گرامیداشت مناسبتی نیست که اگر این هم بسیار مغتنم است اما گرامیداشت آن در این هفته تلاش برای بهره گیری از گنیجینه ای است که برای مسیری که برای تعالی و انجام تکلیفمان به آن نیازمندیم.

وی اظهار کرد: در ایام بزرگداشت دفاع مقدس تکریم پیشکسوتان ایثار و شهادت، آنگونه که امام فرمودند «نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود، به فراموشی سپرده شوند»، تکریم می شوند.

استاندار کردستان افزود: امروز ما بر خوان امنیت و نعمت حاصل شده این بزرگان نشسته ایم و ارتزاق می کنیم و اگر این مسیر را آنگونه که حق است ادامه دهیم نیازمند این عزیزان و احیای ارزش ها و رجوع به فرهنگ ناب دفاع مقدس هستیم.

زارعی کوشا ادامه داد: بزرگداشت دفاع مقدس فرصتی است تا کسانی که درگیرودار کارهای روزمره و دعواهای سیاسی و رقابت های دنیوی و گرفتاری هایی که حاصل رقابت های نفسانی است به خودشان بیایند و با مرور گذشته و با تقویت ایمان مسیر حق و حقیت را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: دوران دفاع مقدس سرشار از حقایق و مصادیقی است که هر کدام از آنها می تواند یک عامل پیشران و یک حرکت دهنده به سمت هدف و مقصد باشد.

استاندار کردستان بیان کرد: کردستان یکی از استان هایی است که ۲۳ هزار شهید انصار و مهاجر دارد و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید بومی برای دفاع از مردم و مرزهای کشور جان ارزشمند خود را نثار کرده اند و امروز وظیفه مهمی بر عهده داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان نیز گفت: هر چه از دوران دفاع مقدس فاصله می گیریم، بیشتر به رشادت شهدا، رزمندگان و ایثارگران، ملت ایران و رهبری امام خمینی(ره) پی می بریم، چرا که آمریکا و ۵۰ کشور از عراق حمایت کردند.

سردار ذبیح الله مالکی با بیان اینکه امروز ۱۱ ستاد همایش تجلیل از پیشکسوتان در استان حال برگزاری است، افزود: امروز به طور نمادین و به مناسبت چهل و دومین سالگرد دوران دفاع مقدس، از ۴۲ پیشکسوت آن دوران تجلیل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha