برگزاری پانزدهمین نشست ستاد ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پانزدهمین نشست ستاد ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور رئیس دانشگاه، مشاور استاندار فارس در امور فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و اعضای اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان استانداری فارس برگزار شد.

به گزارشخبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، رئیس دانشگاه در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال » تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، پیگیری و تلاش در راستای توسعه و ارتقای شرکت های دانش بنیان در دانشگاه را یکی از مهمترین اولویت های کنونی مسوولان دانشگاه برشمرد.

دکتر «سید وحید حسینی» ضمن بیان گستردگی فعالیت های مجموعه سلامت، اتاق فکر را از بزرگترین سرمایه های هر مجموعه دانست و گفت: استان فارس از این ثروت بزرگ برخوردار است و بی شک، برگزاری و تداوم نشست های مشترک مسوولان دانشگاه با اعضای اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان استانداری فارس موجب رشد، پیشرفت، افزایش همکاری و عملیاتی تر شدن اقدامات اجرایی در این حوزه می شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به فعالیت های دانشکده های علوم و فناوری های نوین و داروسازی دانشگاه در حوزه های دانش بنیان، افزود: باید تلاش شود تا با عملیاتی کردن اقدامات اجرایی و برگزاری نشست های هم اندیشی و اتاق فکر، همچنین با بررسی فرآیندهای جزیی نسبت به اصلاح فرآیندهای کلی نیز پرداخته شود.

مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان برخی از چالش ها، دغدغه ها و پیگیری های شرکت های دانش‌بنیان در حوزه سلامت استان، بر همفکری و برگزاری نشست های مشترک با اعضای اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان استانداری فارس، در راستای تسهیل امور و رفع موانعی که در مسیر رشد این شرکت ها وجود دارد، تاکید کرد.

دکتر » محمود نجابت» از برگزاری هفتگی نشست ستاد ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت دانشگاه، تشکیل ساختارهای درون سازمانی مرتبط با این حوزه و راه اندازی پارک فناوری سلامت خبر داد و خواستار پیگیری جدی امور مرتبط با این حوزه در راستای شتابدهی و تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به خودکفایی و رفع دغدغه های شرکت های دانش بنیان شد.

او هدف از برگزاری این نشست را توجه مسوولان دانشگاه به رویکرد حمایتی و مشورتی برای کمک به تولید به ویژه در حوزه محصولات دانش بنیان سلامت برشمرد و خوستار حمایت سرپرست جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ارتقای وضعیت شرکت های دانش بنیان شد.

دکتر «منصور کنعانی» مشاور استاندار فارس در امور فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و دکتر «مسعودی» رئیس اتاق فکر امور فن‌آوری استانداری فارس نیز در این نشست به ارائه گزارش مرتبط با معرفی، بیان اهداف و فعالیت‌های اتاق فکر فن‌آوری استان پرداختند.

ساختار اتاق فکر، شیوه عملکرد و اهداف تشکیل آن، استفاده از ظرفیت های شرکت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر بهره وری از کادر علمی و نقش تاثیرگذار اتاق فکر، اولویت های اقتصاد دانش بنیان در حوزه سلامت فارس و شناسایی مساله و حل مساله در این حوزه از دیگر مواردی بود که در این نشست از سوی اعضای اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان استانداری فارس مطرح و به آن پرداخته شد.

همچنین در این نشست گزارشی مرتبط با ساختار، اهداف کلان، اقدامات شاخص و دستاوردها و برنامه‌های در دست اجرا و آتی ستاد ارتقای تولید دانش‌بنیان در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی دکتر «حسین پارسایی» مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه ارائه شد. ارائه نقطه نظرات اعضای این نشست پیرامون راهکارهای افزایش سطح تعاملات و هم‌افزایی توانمندی‌ها در راستای ارتقای سطح حمایت از تولید دانش‌بنیان در حوزه سلامت از دیگر محورهای این نشست بود.

پانزدهمین نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، صبح امروز پنجشنبه، سی و یکم شهریور ۱۴۰۱، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با حضور رئیس دانشگاه، مشاورعالی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد

خبرنگار: جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha