تاکید رهبری بر لزوم سرودن شعر در وصف جانبازان دفاع‌ مقدس

عضو هیئت معارف جنگ شهید صیادشیرازی به تذکر رهبری نسبت به لزوم سرودن اشعاری در وصف جانبازانِ دفاع مقدس که دیر زمانی است نفر به نفر آن‌ها را از دست می‌دهیم، اشاره کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،امیر سرتیپ غلامحسین دربندی با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه انعکاس دفاع مقدس را یادآور عزت و سرافرازی مردم ایران دانست که نگذاشتند یک بند انگشت از سرزمین به دست دشمن بیفتد.

وی با بیان این که جنگ در شرایطی به ما تحمیل شد که در کشور تازه انقلاب شده بود و به نوعی مشغول خانه تکانی بودیم، تصریح کرد: اگر بگوییم فقط با عراق می‌جنگیدیم، خود را کوچک کرده‌ایم [چون کل دنیا بسیج شده بود تا ایران را نابود کند]؛ همان طور که استکبار به سرکردگی امریکا در نوک پیکان علیه جمهوری اسلامی قرار دارند و صهیونیست‌ها و سایرین پشت سر او هستند.

دربندی افزود: در ابتدای انقلاب هیچ چیز سر جای خود نبود؛ حتی صداوسیما و ارتش و مگر تجهیزات ما چقدر بود که جلوی دشمن بایستیم.

وی که ساعات اولیه جنگ را در مرز چزابه در مقابل دشمن به یاد می‌آورد، گفت: دشمن ابتدا مرزهای هوایی ما را نقض کرد و سپس از مرزهای زمینی و دریایی وارد شد؛ لذا عباس دوران‌ها و بابایی‌ها باید در آسمان مقابل دشمن می‌ایستادند و دیگران در دریا و خشکی.

آیا رسانه ما می‌توانست با تجهیزات اندک خود همه این میدان رزم را پوشش دهد؟! البته شهید مرتضی آوینی گروهی را با نام ۴۰ شاهد تشکیل دادند که ۴۰ گروه فیلمبرداری بودند و نقاطی از جبهه‌های جنگ را به تصویر کشیدند.

دربندی با اشاره به این که تصاویر متعدد از جنگ دیگر کشورها بعد از واقعه ساخته شده و از طرفی آن‌ها امکانات تصویری بسیاری در اختیار داشتند، خاطرنشان کرد: در نقاطی هم که نیروهای ارتشی حضور داشتند، با ممنوعیت تصویربرداری رو به رو بودیم.بنابراین امروز از نظر سرمایه و بانک مستندات جنگ فقیر هستیم و دست‌مان در آثار تصویری چندان پر نیست و باید از مستندات و خاطرات استفاده کنیم.

وی تاکید رهبری درباره اضافه و کم نشدنِ خاطرات جنگ و انعکاس حقایق را گوشزد کرد و گفت: در دهه ۷۰ با یک خلأ تولیدی رو به رو هستیم ولی در ادامه با تاکیدات رهبری، هر گروهی که به ملاقات می‌رفتند، با این تاکید رو به رو می‌شدند که دفاع مقدس را از یاد نبرید و از مسئله در جمع شعرا، هنرمندان، شعرای آئینی، دانشجویان، اساتید، ورزشکاران و... تذکر داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha