در اجرای سند تحول بنیادین ۳ سال پیشرفت داشتیم

مشاور وزیر  آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین گفت: این سند تحول بنیادین قریب به ۱۱ سال قبل به تصویب رسیده است و به باور بنده تاکنون تنها به میزان ۳ سال در اجرای این سند پیشرفت داشتیم و همچنان ۸ سال عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، علی پارسانیا ظهر روز شنبه در حاشیه آیین زنگ مهر در مدرسه دخترانه تلاش در جمع خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به لزوم تسریع حرکت در مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین، عنوان کرد: این سند تحول بنیادین قریب به ۱۱ سال قبل به تصویب رسیده است و در این مدت زمان زحمات زیادی برای اجرای آن صرف شده اما میزان پیشرفت و اجرای آن امیدبخش نبوده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرایی تحت نظارت وزیر آموزش و پرورش برای نظارت بر روند اجرای سند تحول بنیادین، افزود: به باور بنده تاکنون تنها به میزان ۳ سال در اجرای این سند پیشرفت داشتیم و همچنان ۸ سال عقب هستیم و برای جبران این مدت زمان، قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه اجرایی سازی سند تحول تحت نظارت مستقیم وزیر آموزش و پرورش، با هدف نظارت و هماهنگی و تسریع اجرای سند تحول بنیادین تشکیل شده است.

مشاور وزیر آموزش و پروش با اشاره به جزئیات عملکرد این قرارگاه، اظهار کرد: در این قرارگاه مجموعه نمایندگان ارگان ها و افراد گرد هم جمع شده و در راستای اجرای مصوبات سند تحول بنیادین، هماهنگ و هم‌گام می‌شوند.

پارسانیا ضمن اشاره به دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده در قرارگاه نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین، تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در قرارگاه در دست انجام است، استخراج اقدامات و فعالیت ها از دل سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد : در گذشته روند فعالیت‌ها به این صورت بود که واحدها و دستگاه‌های موجود، به صورت سالانه از روند اقدامات خود گزارش تهیه می‌کردند و ارائه می‌دادند درصورتی که باتوجه به سند تحول بنیادین، واحد و معاونت روند فعالیت سال پیش رو را در وزارتخانه مطرح کرده و این مجموعه اقداماتی که در آینده انجام خواهد شد، بحث و بررسی و اولویت‌ها تنظیم و کارشناسی می‌شود و درنهایت ذیل اجرای سند تحول، اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دومین اقدام استخراج فعالیت‌ها از دل سند تحول بنیادین است افزود : کار سوم، نظارت و ارزیابی اجرای فعالیت ها است و درصورتی که کاستی و سستی و یا خللی در اجرای امور و فعالیت‌ها وجود داشته باشد، بررسی و رسیدگی می‌شود که در واقع این نقطه کور و یا خللی بود که در این ۱۱ سال در سیستم نظارت وجود داشت.

پارسانیا با اشاره به ۲ اقدام دیگر این قرارگاه، گفت: از دیگر اقدامات اجرایی در این قرارگاه، گفتمان سازی سند تحول با استفاده از همکاری با سایر ارگان‌ها مانند صدا و سیما و رسانه‌های موجود است به این ترتیب که یک طرح جامعی طراحی می‌شود در راستای این هدف که معلم و مدیر و مدیرکل و نیروی اداری به طور کلی به یک تفسیر از سند و اجرای سند داشته باشند و هر شخصی به سلیقه خود اقدامی انجام ندهد.

وی با اشاره به آخرین اقدام در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آخرین اقدام راه‌اندازی مدارس الگوی تحول با هدف ایجاد امید و انگیزه و الهام آفرین برای سایر مدارس منطقه است و به مرور این مدارس تکثیر خواهند شد و شاید مدت زمانی بین ۵ الی ۸ سال لازم باشد تا تمام مدارس موجود در یک منطقه در مسیر سند تحول قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha