زنگ بازگشایی مدارس در کردستان به صدا درآمد

مراسم بازگشایی مدارس کردستان به صورت نمادین در دبیرستان امام محمد غزالی سنندج با حضور استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم نمادین بازگشایی مدارس کردستان که در دبیرستان امام غزالی سنندج برگزار شد، گفت: معلمان در کنار علم و آگاهی، به دانش آموزان درس زندگی و معنویت دهند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه از آگاه سازی و علم آموزی به دانش آموزان دریغ نکنید که آینده سازان کشور در دستان شما تلاشگران عرصه دانش هستند، افزود: خانواده ها و اولیای دانش آموزان نیز به فرزندان خود درس انسانیت دهند و متوجه باشند که تامین یک فرزند تنها در پوشاک و خوراک نیست، بلکه آگاهی آنان از هر چیزی مهمتر است.

وی اظهار کرد: پدران و مادران که تجربه زندگی دارند، رشادت ها، زحمات و ایثارگری های رزمندگان و شهدا را برای فرزندان خود تبیین و مقایسه گذشته و حال کشور و استان را بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خطاب به دانش آموزان نیز بیان کرد: قدر علم را بدانید، در این راه با جدیت تلاش و به جای جوزدگی با آگاهی و بصیرت با مسائل برخورد کنید.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه دانش آموزان باید خود را در برابر فضای مجازی مقاوم کنند، ادامه داد: مصون بودن دانش آموزان در برابر فضای مجازی نیازمند ورود جدی مسوولان، پدران و مادران و معلمان است.

استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: تحقق اهداف، رسیدن به بالندگی و رشد و شکوفایی و ادامه مسیری که در علم آموزی، توسعه و ترویج علم و فناوری به ویژه در دو سه دهه اخیر به پرچمداری رهبری دنبال کردیم، نیازمند وجود امنیت است.

اسماعیل زارعی کوشا یادآور شد: امروز آحاد جامعه باید مدافع نعمت امنیت باشند و این را بدانند که کسانی با هر شعار، ادعا و هدفی امنیت مردم را مخدوش کنند، آسیب بزرگی به کشور وارد می کنند.

وی با بیان اینکه اگر امنیت نباشد، هیچکدام از اهداف محقق نخواهد شد، افزود: امنیت امروز ما، مدیون رشادت، جانبازی و ایثار شهداست، همان کسانی که با خطر انداختن جان خود، از آب و خاک کشور و استان دفاع کردند.

استاندار کردستان اظهار کرد: امیدوارم مردم بصیر این استان مانند گذشته در صحنه حضور داشته باشند، توطئه های دشمن را خنثی کنند و با هوشیاری و آگاهی، دشمنان را سرخورده و ناامید کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: همه باید در راستای حفظ امنیت و مقابله با توطئه های دشمنان با نیروهای نظامی و انتظامی همکاری کنیم، چراکه زندگی بدون وجود امنیت امکان پذیر نیست.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: معلمان در شرایط کنونی و بعد از کاهش شیوع کرونا و بازگشایی مدارس، وظیفه خطیری برای آموزش علم به دانش آموزان دارند.

سردار سیدصادق حسینی یادآور شد: برای تربیت اسلامی ارتباط بین مدرسه، معلم و اولیا و در راستای ترویج معنویت، ارتباط بین خانه، مسجد و مدرسه ضروری است.

وی به رشادت ها و ایثارگری رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانش آموزان بخشی از تبلور خورشید مقاومت هستند، همچنانکه شهید حسین فهمیده الگوی مقاومت در دفاع مقدس بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، ۳۲۰ هزار دانش آموز در ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

هاشم ناظمی جلال به برخی مشکلات اشاره کرد و افزود: کمبود کلاس درس در حاشیه شهرها به ویژه سنندج و نیروی انسانی از جمله این مشکلات است که امیدواریم زودتر برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha